پیغام نوروزی ترامپ با چاشنی حمایت از آشوبگران

به گزارش مجله یافان، رئیس جمهور آمریکا به بهانه ارسال پیغام نوروزی و تبریک گفتن عید به ملت ایران، بار دیگر حمایت خود را از آشوبگرانی که چند ماه قبل با اقدامات خود هزینه های جانی و اقتصادی زیادی به ملت ایران تحمیل کردند، ابراز داشت.

پیغام نوروزی ترامپ با چاشنی حمایت از آشوبگران

به گزارش گروه سیاسی مجله یافان، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز آدینه در پیغامی با عنوان پیغام ریاست جمهوری به مناسبت نوروز 2020 بار دیگر به حمایت از اغتشاشگرانی که در اواخر آبان ماه گذشته با بهره گیری از حمایت های مستقیم دولت آمریکا زیان های مالی و جانی سنگینی به ملت ایران وارد کردند، پرداخت.

این پیغام به اصطلاح نوروزی با تبریکات معمول شروع شده و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نوروز را به همه کسانی که در سراسر دنیا آن را جشن می گیرند، تبریک گفته است.

اما رئیس جمهور آمریکا در ادامه پیغام خود به مقصود اصلی خود پرداخته و بار دیگر حمایتش را از اغتشاشگران در ایران تجدید نموده است. وی از اغتشاشگران به عنوان ایرانیان شجاع و باجرأت که در سراسر کشور علیه فساد به پا خاسته اند نام برده است.

وی حتی در بخشی از این پیغام به برنامه های هسته ای و موشکی ایران نیز تاخته و مدعی شده است که مردم ایران سرمایه گذاری در این برنامه ها را اتلاف پول می دانند.

دونالد ترامپ که دولتش سیاست فشار حداکثری علیه ملت ایران را در دستور کار قرار داده و پس از خروج از برجام در اردیبهشت ماه 97 از هیچ کوششی برای تضعیف توان مالی ایران فروگذار ننموده است، در جریان حوادث آبان ماه نیز تحت لوای طرفداری از مردم ایران، حمایت دولت خود از آشوبگری در ایران را ابراز داشت.

البته در جریان اعتراضات آبان ماه یک مقام آمریکایی اعتراف نموده که دولت ترامپ صرفاً به حمایت لفظی از به اصطلاح معترضان اکتفا ننموده و تمهیداتی عملی برای حمایت از آنها اندیشیده است.

در بحبوحه حوادث آبان ماه برایان هوک مسئول گروه ویژه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا در مصاحبه اختصاصی با بی بی سی اذعان داشت: ما سعی نموده ایم از اعتراضات سال های گذشته که طی آنها حکومت ایران اجازه نداد معترضان با یکدیگر [به وسیله اینترنت] ارتباط برقرار نمایند درس بگیریم. وقتی من در این سمت قرار گرفتم، فناوری هایی را در اختیار مردم ایران قرار دادیم که بتوانند در جریان اعتراضات با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند. ما راه های میان بر در اینترنت را نیز به مردم ایران ارائه کردیم و این راه ها به معترضان امکان داد که با یکدیگر ارتباط داشته باشند.

دونالد ترامپ که علاوه بر اعمال فشار حداکثری بر ملت ایران، کوشش های زیادی را نیز برای آسیب زدن به اقتصاد و جامعه ایران به وسیله آشوب ها انجام داده، اینک در حالی برای ملت ایران پیغام به اصطلاح نوروزی صادر نموده است که در روزهای اخیر نیز فرصت شیوع ویروس کرونا در ایران را غنیمت شمرده و بر فشارهای خود بر ملت ایران افزوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 214

به "پیغام نوروزی ترامپ با چاشنی حمایت از آشوبگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام نوروزی ترامپ با چاشنی حمایت از آشوبگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید