رئیس حزب دموکرات در ایالت آیووا از سمت خود استعفا داد

به گزارش مجله یافان، پس از آشفتگی اخیر در برگزاری مجمع انتخاباتی در ایالت آیووا، رئیس حزب دموکرات در این ایالت از سمت خود استعفا داد.

رئیس حزب دموکرات در ایالت آیووا از سمت خود استعفا داد

به گزارش گروه سیاسی مجله یافان، تروی پراس رئیس حزب دموکرات در ایالت آیووا به دلیل آشفتگی روی داده در فرایند برگزاری مجمع انتخاباتی نامزدهای دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در این ایالت، از سمت خود استعفا داد.

نتایج انتخابات درون حزبی دموکرات ها در آیووا قرار بود ساعت 23:00 روز برگزاری مجمع انتخاباتی اعلام گردد اما ستاد مرکزی حزب دموکرات در ایالت آیووا گفت به دلیل مسئله ای که برای نرم افزار محاسبه و اعلام نتایج پیش آمده، این مسئله در آینده اعلام می گردد.

پس از آن روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت خطاهایی که رخ داده اند نشان می دهند که بسیاری از سران مجمع های ایالت آیووا کوشش کردند در اعلام نتایج بر اساس قوانین مربوط به این حوزها یا طبق الزامات جدید قانونی که بعد از سال 2016 معرفی شده اند عمل نمایند.

در آیووا، انتخابات با انداختن برگه رأی داخل صندوق انجام نمی گردد؛ به جای آن رأی دهندگان در جلسات و مجمع هایی محلی که در سراسر ایالت برگزار می گردد شرکت نموده و نظرشان را اعلام می نمایند. نتایج این نشست ها به دفتر حزب در ایالت ارسال می گردد و در آنجا تعداد وکلای انتخاباتی که از هر نامزد حمایت می نمایند تعیین می گردد.

فرآیند انتخابات درون حزبی که از دوشنبه دو هفته پیش با رأی گیری در ایالت آیووا شروع شد، باید نهایتاً تا ژوئن 2020 در تمام 50 ایالت آمریکا برگزار گردد تا انتها در اواسط آن ماه در جلسه مجمع ملی حزب دموکرات نامزد این حزب برای رقابت با ترامپ انتخاب و معرفی گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 140

به "رئیس حزب دموکرات در ایالت آیووا از سمت خود استعفا داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس حزب دموکرات در ایالت آیووا از سمت خود استعفا داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید