دولت آبادی و روزگار سپری شده مردم سالخورده

به گزارش مجله یافان، آن چه به زندگی من نزدیک تر است، به نظرم روزگار سپری شده مردم سالخورده باید باشد که آن هم برایم کتاب رنج باری بود که دَه - دوازده سال طول کشید.

دولت آبادی و روزگار سپری شده مردم سالخورده

به گزارش مجله یافان، روزنامه شرق در ویژه نامه نوروزی با محمود دولت آبادی گفت وگو نموده است. او در پاسخ به پرسشی درباره این که کدام یک از کتاب هایی که نوشته به خودش نزدیک تر است، گفت: تولستوی بزرگ می گوید: نویسنده پشت سر کتابش هست؛ چه بخواهد یا نخواهد. اما آن چه به زندگی من نزدیک تر است، به نظرم روزگار سپری شده مردم سالخورده باید باشد که آن هم برایم کتاب رنج باری بود که دَه - دوازده سال طول کشید.

در آن موقع من از دانشگاه بیرون آمده بودم. مرا بیرون گذاشته بودند. خیلی وضع بدی داشتم. تا جلد دوم رفته بودم و جلد سوم آغاز شده بود که به آمریکا دعوت شدم. گفتند برای شما در دانشگاه میشیگان بورس سی هزار دلاری به مدت نُه ماه در نظر گرفته شده. سال 1999 - 2000 بود. همسرم با این که دوری من برایش مشکل بود، گفت: تو بمانی من تحمل می کنم. گفتم: مسئله ای نیست ولی من کار ناتمامی دارم که در تهران باید انجامش دهم. و آن، جلد سوم روزگار سپری شده بود که واقعا دو - سه بار مرا تا مرز نیستی برد. آمدم که کتاب را تمام کنم، وگرنه می ماندم. خیلی شرایط خوبی بود. کاملا هم دستم خالی بود اما آمدم تا پیوستاری که در کارم داشتم، قطع نشود. بنابراین روزگار سپری شده به من نزدیک تر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 خرداد 1401 بروزرسانی: 5 خرداد 1401 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1388

به "دولت آبادی و روزگار سپری شده مردم سالخورده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت آبادی و روزگار سپری شده مردم سالخورده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید