دارو از سبد ارز ترجیحی حذف نمی گردد

به گزارش مجله یافان، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: اگر زیرساخت لازم برای جبران افزایش احتمالی هزینه های ناشی از تغییر سیاست ارزی فراهم نگردد، دارو از سبد ارز ترجیحی حذف نمی گردد.

دارو از سبد ارز ترجیحی حذف نمی گردد

به گزارش مهر، رحیم زارع در جمع مجله یافان در واکنش به بعضی اظهارنظر ها درباره مصوبه مجلس پیرامون ارز ترجیحی و این سوال که حدود 9 میلیون نفر در کشور از خدمات بیمه استفاده نمی نمایند و در صورت تغییر سیاست ارزی درباره دارو به این جمعیت آسیب وارد می گردد، گفت: در مصوبه مجلس تاکید شده است که اگر دولت بنای حذف دارو از سبد ارز ترجیحی را دارد، باید هزینه آن را به وسیله بیمه یا روش های دیگر جبران کند.

وی تاکید نمود: بنابراین اولاً به جز بیمه، از روش های دیگر نیز می توان برای جبران هزینه ها استفاده کرد و از سوی دیگر اگر زیرساخت لازم برای جبران افزایش احتمالی هزینه های ناشی از تغییر سیاست ارزی فراهم نگردد، براساس همین مصوبه، دارو از سبد ارز ترجیحی حذف نمی گردد و در این زمینه دولت نیز حساسیت دارد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه توضیح داد: در متن مصوبه مجلس آمده است که چنانچه دولت میخواهد کالایی را از سبد ارز ترجیحی حذف نماید، باید قبلاً ترتیبات قانونی جبران زیان رفاه مصرف نماینده برای کالا های اساسی را به وسیله کالابرگ الکترونیکی در امور پزشکی به وسیله بیمه ها و یا طرق جایگزین مطمئن به انجام رسانده باشد، به طوری که افراد بتوانند این کالا و خدمات را به نرخ خاتمه شهریور 1400 و در سقف سهمیه مشخص شده تهیه نمایند. این متن کاملاً صریح است و اگر با حذف کالایی از سبد ارز ترجیحی، دولت قادر به جبران افزایش هزینه های احتمالی آن نباشد، این کالا یا خدمات شامل حذف نمی گردد.

زارع با بیان اینکه امیدوارم این مصوبه انگیزه لازم را ایجاد کند که یکی از مسائل قدیمی کشور یعنی بیمه نبودن همه مردم، یک بار برای همواره حل گردد، گفت: در مجلس پیش بینی های لازم برای بیمه شدن 9 میلیون نفری که بیمه نیستند، اجرا شده است تا هم همه مردم بتوانند از خدمات بیمه استفاده نمایند و هم دولت بتواند با اطمینان بیشتر و داشتن زیرساخت لازم دست به جراحی ارزی بزند.

منبع: فرارو
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1377

به "دارو از سبد ارز ترجیحی حذف نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دارو از سبد ارز ترجیحی حذف نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید