خبرنگاران روسیه: ماحصل کمیسیون مشترک برجام بی فایده بودن کوشش آمریکا است

به گزارش مجله یافان، تهران- خبرنگاران- دیپلمات بلندپایه روسیه در وین گفت که تاکید دوباره کشورهای به جامانده در برجام بر اینکه آمریکا دیگر مشارکت کننده این توافق نیست، به معنای بی اثر و بی فایده بودن کوشش واشنگتن است.

خبرنگاران روسیه: ماحصل کمیسیون مشترک برجام بی فایده بودن کوشش آمریکا است

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده دایم روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین سه شنبه شب در پیامی توییتری نوشت: کمیسیون مشترک برجام امروز بر عقیده مشترک مشارکت کنندگان آن مبنی بر اینکه ایالات متحده که در 18 مه 2018 از این توافق خارج شد، دیگر مشارکت کننده توافق محسوب نمی گردد، تاکید دوباره کرد (یعنی کوشش برای فعال کردن مکانیسم ماشه بی اثر و بی فایده است).

شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان وزیر و مدیران سیاسی وزارت امور خارجه ایران و گروه 1+4، ظهر امروز(سه شنبه 11 شهریور 1399) به ریاست مشترک عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان و هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در وین برگزار گردید تا گامی دیگر در راستای حفظ برجام برداشته گردد.

این نشست هر چند به تعبیر معاون وزیر خارجه کشورمان روتین و در ادامه جلسات کمیسیون مشترک برگزار گردید اما به خاطر همزمانی با وقایعی که در نیویورک می گذرد و کوشش هایی که آمریکا برای به اصطلاح برگرداندن قطعنامه های سابق شورای امنیت و به نوعی نابودی برجام در نیویورک انجام می دهد، ویژگی خاصی را پیدا نموده است.

آمریکا پس از نزدیک به 2 سال خروج از برجام و کارزارهای تبلیغاتی ناموفق جنگ با ایران، مدعی شده همچنان عضوی از توافق هسته ای است و می تواند از سازوکارهای موجود در این توافق و قطعنامه 2231 مرتبط با آن، علیه ایران استفاده کند.

وزیر امور خارجه آمریکا به تازگی خواهان به کارگیری سازوکاری در برجام شده که قطعنامه های لغو شده شورای امنیت بازگردانده گردد. این درخواست با مخالفت جمعی اعضای دائم و غیر دائم شورای امنیت روبرو شده است.

اعضای مشارکت کننده در برجام در انتها نشست کمیسیون مشترک برجام تاکید کردند اعتقاد مشترک آن ها این است که آمریکا دیگر مشارکت کننده این توافق نیست و نمی تواند مکانیسم ماشه را فعال کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 537

به "خبرنگاران روسیه: ماحصل کمیسیون مشترک برجام بی فایده بودن کوشش آمریکا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روسیه: ماحصل کمیسیون مشترک برجام بی فایده بودن کوشش آمریکا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید