ترکیه باز هم از آمریکا خواست به این کشور پاتریوت ارسال کند

به گزارش مجله یافان، وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه ناتو باید از این کشور در مسئله ادلب حمایت کند، بار دیگر از آمریکا خواست سامانه پاتریوت را برای پشتیبانی از عملیات ترکیه به میدان بیاورد.

ترکیه باز هم از آمریکا خواست به این کشور پاتریوت ارسال کند

به گزارش گروه بین الملل مجله یافان، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه روز شنبه گفت که آنکارا حمایت کافی از جامعه بین الملل درباره بحران آوارگان دریافت ننموده است.

وی که با شبکه خبری تی آرتی صحبت می کرد، اضافه نمود: از پیمان ناتو انتظار داریم تا مواضع آشکاری درباره سوریه اتخاذ کند و اعتقاد داریم که پیغام ما به آنها رسیده باشد.

وزیر امور خارجه ترکیه افزود: از آمریکا می خواهیم که سامانه پاتریوت به ترکیه ارسال کند تا از آن برای حمایت از خود در ادلب سوریه استفاده کنیم.

اوضاع شمال سوریه به ویژه استان ادلب این کشور طی بیش از یک ماه گذشته، با شروع عملیات نظامی ارتش سوریه و موفقیت های آن متشنج است. این تنش ها بعد از آن افزایش یافت که نیروهای ارتش سوریه و ترکیه با یکدیگر درگیر شدند و مواضع طرف مقابل را هدف قرار دادند.

روسیه به عنوان یکی از سه کشور ضامن گفت وگوهای آستانه، گفته است که ارتش سوریه 90 درصد خاک این کشور را آزاد نموده و پیشروی های نیروهای سوری در حلب وادلب زمینه را برای اجرای توافق سوچی فراهم نموده است. این پیشروی ها، ترکیه را از آنجایی که حامی گروه های مسلح است، خشمگین نموده است.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 161

به "ترکیه باز هم از آمریکا خواست به این کشور پاتریوت ارسال کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه باز هم از آمریکا خواست به این کشور پاتریوت ارسال کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید