شین هوا:به رغم مانع تراشی آمریکا، ایران و ونزوئلا روابط را تقویت می نمایند

به گزارش مجله یافان، ایرنا نوشت: -خبرگزاری رسمی چین گزارش کرد که سفر محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران به ونزوئلا نشان دهنده آن است که به رغم فشارهای واشنگتن ، دو کشور عزمی پایدار برای پیشبرد و تقویت مناسبات دارند.

شین هوا:به رغم مانع تراشی آمریکا، ایران و ونزوئلا روابط را تقویت می نمایند

به گزارش شین هوا ، همتای ظریف در این کشور آمریکای جنوبی گفت: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه ملاقات خود از کشور متحد ونزوئلا را شروع کرد.

این خبرگزاری از قول خورخه آریازا که ویدیویی را در توییتر منتشر نموده آورده است: از برادر مان ظریف هنگام پیاده شدن از هواپیما استقبال می کنم.

گزارش می افزاید که دو طرف برنامه ای فشرده به دنبال سفر ظریف دارند که البته جزییات زیادی از آن منتشر نشده است.

شین هوا نوشت: در کنار کشورهای روسیه ، چین ، کوبا و ترکیه ، ایران یکی از متحدان اصلی ونزوئلا است و مانند ونزوئلا مشمول تحریم های آمریکا است.

خبرگزاری رسمی چین از قول آریازا اضافه می نماید که دو کشور همبستگی و شجاعت در برابر تجاوزات را نشان داده اند ، بدون اینکه صریحاً نامی از ایالات متحده برده گردد.

شین هوا می نویسد: در طول نزدیک به چهار سال ریاست جمهوری دونالد ترامپ ، ایالات متحده سیاست خارجی بسیار تهاجمی تری را در قبال ایران و ونزوئلا اتخاذ نموده است.

بنا به این گزارش ، ترامپ در سال 2018 میلادی از توافق هسته ای ایران خارج شد و سپس تحریم های قبلی آمریکا را که در سال 2015 لغو شده بود ، مجدداً اعمال کرد.

در زمان ترامپ ، ایالات متحده تحریم نیکولاس مادورو رییس جمهوری امریکا ، نزدیکان وی و شرکت دولتی نفت PDVSA را افزایش داده است.

گزارش تاکید می نماید که ونزوئلا دارای یکی از بزرگترین ذخایر اثبات شده نفت دنیا واقع شده است اما فراوری آن که با مشکل زیرساخت ها و سرمایه گذاری و ضعف مالی و تحریم های ایالات متحده روبرو است - به یک هشتم 12 سال پیش رسیده است.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 16 آذر 1399 بروزرسانی: 16 آذر 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 642

به "شین هوا:به رغم مانع تراشی آمریکا، ایران و ونزوئلا روابط را تقویت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شین هوا:به رغم مانع تراشی آمریکا، ایران و ونزوئلا روابط را تقویت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید