تور فرانسه ارزان: فرودگاه های پاریس، از شارل دوگل تا اولی (قسمت دوم)

به گزارش مجله یافان، کشور فرانسه علاوه بر برخورداری از جاذبه های گردشگری، تاریخی و هنری، به علت وجود شرکت هواپیماسازی ایرباس و شرکت های هوایی معروف از جمله ایرفرانس یکی از پیشگامان صنعت هوانوردی دنیا محسوب می گردد. در بخش اول این مقاله معروفترین و بزرگترین فرودگاه پاریس- فرودگاه شارل دوگل- معرفی گردید. برای آشنایی با سایر فرودگاه های پاریس و حومه در ادامه مطلب همراه خبرنگاران باشید.

تور فرانسه ارزان: فرودگاه های پاریس، از شارل دوگل تا اولی (قسمت دوم)

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

فرودگاه بین المللی اورلی شلوغ ترین فرودگاه کشور فرانسه از نظر پروازهای داخلی است و حتی تا پیش از ساخت فرودگاه شارل دوگل اصلی ترین فرودگاه پاریس به شمار می رفت. در حال حاضر نیز پروازهایی از سراسر اروپا، آفریقا، خاورمیانه، آمریکا و جنوب شرق آسیا به آن انجام می گردد.

مشخصات

  • نوع فرودگاه: مسافری (همگانی)
  • کد یاتا: ORY
  • کد ایکائو: LFPO
  • ارتفاع از سطح دریا: 89 متر
  • باند: یک باند فرود بتنی به طول 2400 متر

پایانه ها

فرودگاه اورلی دارای دو ساختمان مجزای برای پایانه های مسافری است.

پایانه جنوبی (Terminal Sud- South Terminal)

این پایانه قدیمی دارای 6 طبقه است که در کلیه طبقه های آن امکانات رفاهی لازم از جمله رستوران ها و فروشگاه ها در کنار فضای اداری تعبیه شده اند.

پایانه غربی (Terminal Ouest- West Terminal)

این پایانه به لحاظ شکل ظاهری با پایانه جنوبی کاملا فرق دارد و دارای دو طبقه است. در این پایانه اغلب رستوران ها و فروشگاه ها در طبقه اول مستقر هستند.

بعلاوه در این فرودگاه 8 پارکینگ برای توقف خودروهای مسافران وجود دارد.

موقعیت جغرافیایی و راه های دسترسی

این فرودگاه در فاصله 14 کیلومتری از مرکز پاریس و در ناحیه جنوب غربی قرار گرفته است. برای تردد از فرودگاه به پاریس و برعکس می توان از راه های زیر استفاده کرد؛

  • کرایه خودرو: مسافران در صورت تمایل می توانند برای در اختیار داشتن خودروی شخصی به باجه های کرایه خودرو واقع در پایانه های فرودگاه مراجعه نمایند.
  • قطارو مترو: خط PER B از ایستگاه آنتونی (Antony) با بهای بلیط 10 یورو ؛ بعلاوه برای تردد میان دو پایانه جنوبی و غربی نیز می توان از قطار رایگان درون فرودگاه استفاده کرد. همچننی فرودگاه به خط متروی پاریس نیز متصل بوده و مسافرران می توانند به راحتی از آن استفاده نمایند.
  • تاکسی: فرودگاه اورلی به وسیله بزرگراه A106به جهت شهری متصل است.
  • اتوبوس: در فرودگاه اورلی تعداد زیادی از اتوبوس های به مقصدهای مختلف در پارریس آماده انتقال مسافران هستند.

اطلاعات پرواز

مسافرانی که تمایل دارند به وسیله فرودگاه اورلی وارد خاک فرانسه شوند می توانند از پروازهای شرکت ایران ایر از فرودگاه امام به مقصد این فرودگاه و برعکس استفاده نمایند.

3. فرودگاه بین المللی باووایس- تیلی (Beauvais-Tillé Airport)

این فرودگاه بین المللی کوچک در روستایی به نام تیله (Tille) در حومه شهر به نام بووه (Beauvais) در 85 کیلومتری شمال غرب شهر پاریس قرار گرفته است و دهمین فرودگاه فرودگاه پرتردد کشور فرانسه به شمار می رود. این فرودگاه به اصلی ترین پایگاه تردد پروازهای مقرون به صرفه قیمت شرکت هایی مانند ریان ایر (Ryanair)، بلو ایر (Blue Air) و ویزایر (Wizzair) و پروازهای چارتر تبدیل شده است.

مشخصات فرودگاه

  • نوع فرودگاه: عمومی (مسافری)
  • کد یاتا: BVA
  • کد ایکائو: LFOB
  • ارتفاع از سطح دریا: 109 متر
  • باند: یک باند آسفالته به طول 2430 متر

پایانه ها

این فرودگاه محلی دارای دو پایانه است که پایانه نخست آن در سال 1979 میلادی تاسیس شده است. در سال 2010 و با توجه به افزایش پروازها پایانه دوم در زمینی به مساحت 6000 مترمربع احداث شد. بعلاوه از سال 2007، به منظور رفاه حال ساکنان منطقه انجام پروازهای شبانه از ساعت 23:30 تا 6:30 در این فرودگاه ممنوع شده است. پایانه های فرودگاه دارای امکاناتی مانند رستوران ها و مراکز خرید نیز هستند. در سال 2015 میلادی فرودگاه بووه به وسیله گردشگران به عنوان بدترین فرودگاه های دنیا به لحاظ تاخیر و اقامت در فرودگاه انتخاب شد و در سال 2016 به رتبه ششم این جدول سقوط کرد. در صورت سفر به این فرودگاه با استفاده از تاکسی، قطار یا سرویس های حمل ونقل فرودگاه رهسپار پاریس شد.

در صورتی که پیش تر تجربه سفر به یکی از این فرودگاه ها در پاریس را داشته اید، حتما آن را با مجله یافان در میان بگذارید.

منبع: کجارو / en.wikipedia.org / airport-orly.com / aeroportbeauvais.com / en.wikipedia.org / about-paris.com
انتشار: 13 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1401 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1374

به "تور فرانسه ارزان: فرودگاه های پاریس، از شارل دوگل تا اولی (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه ارزان: فرودگاه های پاریس، از شارل دوگل تا اولی (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید