ترکیبات غذایی دوران کرونا و پس از تزریق واکسن را بشناسید

به گزارش مجله یافان، تهران (پانا) - به گفته متخصص و مدرس طب ایرانی بعضی از واکسن ها تب را به همراه دارند و سبب خشکی بدن می شوند که در این مواقع فرد باید مواد غذایی رطوبت دار چون سیب زمینی، خیار و آب مصرف کند تا به بدن آب برسد.

ترکیبات غذایی دوران کرونا و پس از تزریق واکسن را بشناسید

به گزارش ایسنا، مریم نواب زاده اظهار کرد: اگر فرد از حالت تعادل مزاج خارج شود و سوء مزاج داشته باشد، سیستم ایمنی دچار ضعف می شود و فرد دچار عارضه شده که ممکن است به مرگ وی منجر شود یا عوارضی طولانی مدت داشته باشد.

وی افزود: مبحث تدابیر پیشگیرانه شامل ضرورت های شش گانه و یا ضرورت های حفظ الصحت است که به هر حال افراد برای داشتن ایمنی کافی و برخورداری از سلامت مجازی مزاج و تعادل مزاجی باید این ضرورت شش گانه را رعایت کنند.

این مدرس طب ایرانی با بیان اینکه خوردن، آشامیدن مناسب و خواب و بیداری منظم می تواند باعث بالا بردن سیستم ایمنی می شود، افزود: خواب شبانه به تنظیم و تبادل هورمون ها و آنها کمک می کند؛ همچنین خواب شبانه به موقع باعث تقویت سیستم بدن فرد می شود.

نواب زاده ادامه داد: استرس و اضطراب باعث ضعف سیستم ایمنی می شود و اگر بدن رطوبت خود را از دست بدهد دچار مشکل خواهد شد که منجر به صدمات جبران ناپذیر می شود؛ بنابراین توصیه می شود غذاهای گرم و مرطوب تناول شود تا بدن مایعات از دست ندهد و دچار خشکی نشود.

وی با بیان اینکه رو هم خوری و عدم تنظیم ساعت فیزیولوژیک بدن می تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کند، افزود: در ابتدای فرآیند بیماری کرونا، فرد دچار تب شده و رطوبت بدنش کاهش می یابد که زیاده روی در میل کردن گرمی جات التهاب بدن را تشدید می کند، اما قبل از بیماری خوب است در رژیم غذایی فرد وجود داشته و از مصرف غذاهای خشکی زا پرهیز شود.

این مدرس طب ایرانی با بیان اینکه ورزش کردن و کوهنوردی در تنظیم سیستم بدن و قلب موثر هستند، افزود: توقف کوتاه مدت در مکان هایی که افراد می توانند اندازه بیشتری از اکسیژن را وارد ریه کنند، بسیار مفید است.

نواب زاده با بیان اینکه هرچه قلب و ریه قوی تر باشد تقویت قلب را شاهد خواهیم بود و این گونه پیشگیری و درمان کرونا بهتر خواهد شد، اظهار کرد: گرمی یا سردی غذاها و خوراکی ها بسته به طبع و مزاج افراد فرق دارد، اما با توجه به شرایط فصلی خوردن خوراکی ها و غذاهایی با طبع گرم و متناسب با فصول سال بر تقویت سیستم ایمنی بدن تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه ضمن کنترل فشار خون و مصرف مایعات کافی، رطوبت بخشی به بدن می تواند عوارض کرونا را کاهش دهد، شرح داد: در دوران مبتلا شدن به کرونا، از دست دادن حس بویایی و چشایی موقت بوده و استفاده از سرم نمکی یا رقیق در بازگشت این حواس مفید است.

نواب زاده با بیان اینکه قرقره کردن سرم نمکی و استفاده از عصاره نعنا و بابونه و چای های طبیعی هم موثر خواهد بود، ادامه داد: بادکش کردن ناحیه کتف باعث بالا رفتن ایمنی و تحریک سلول های ایمنی ساز و تقویت قلب می شود؛ همچنین ماساژ کف دست درد و کف پا ساق پا بسیار مفید بوده و باعث بهبود خون رسانی می شود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 16 شهریور 1400 بروزرسانی: 16 شهریور 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1126

به "ترکیبات غذایی دوران کرونا و پس از تزریق واکسن را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیبات غذایی دوران کرونا و پس از تزریق واکسن را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید