برطرف تیرگی دور چشم با مواد طبیعی در خانه

به گزارش مجله یافان، تیرگی دور چشم یک ویژگی طبیعی است که در میان 90درصد افراد شایع است. این عارضه در بعضی موارد مورد ناراحتی و کاهش اعتماد به نفس در افراد می گردد. از این رو قصد داریم در این مطلب شما را با راه کارهایی ساده برای برطرف تیرگی دور چشم آشنا کنیم.

برطرف تیرگی دور چشم با مواد طبیعی در خانه

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

قبل از آن که به معرفی روش های مرسوم برای برطرف تیرگی دور چشم بپردازیم، شما را با علت بروز این موضوع آشنا خواهیم کرد.

علت تیرگی دور چشم چیست؟

تیرگی دور چشم می تواند علل متعددی داشته باشد؛ از جمله:

  • رگ های خونی زیر چشم ممکن است مانند سایه ای کبود زیر چشم نمایان شوند
  • پوست هنگامی که پیر می گردد شل شده در نتیجه زیر چشمان سایه می افتد
  • قرار گیری در معرض آفتاب
  • کمبود خواب
  • وراثت
  • کمبود آهن بخصوص در زنان مهم ترین علت سیاهی دور چشم است
  • انجام کار طولانی مدت با رایانه، مطالعه طولانی در نور کم
  • آلرژی

راهکارهایی برای برطرف تیرگی دور چشم

1. استفاده از گوجه فرنگی

یک قاشق چایخوری آب گوجه فرنگی را با یک و نیم قاشق چایخوری آب لیموترش مخلوط کنید. این مخلوط را به آرامی زیر چشم بمالید و بگذارید 10 دقیقه بماند سپس با آب بشویید. این روش را دو بار در روز برای چند هفته انجام دهید تا زودتر نتیجه بگیرید.

2. خیار

یک خیار تازه را حلقه حلقه ببرید و 30 دقیقه در یخچال قرار دهید، حلقه ها را به مدت 10 دقیقه بر روی چشم بگذارید و سپس آن را با آب یشویید. در روش دیگر آب خیار را با آب لیموترش تازه مخلوط کنید و زیر چشم بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس آن را با آب بشویید. این روش ها را دو بار در روز برای یک هفته انجام دهید تا زودتر نتیجه بگیرید.

3. استفاده از سیب زمینی

آب یک سیب زمینی خام را بگیرید و با یک توپ پنبه آن را روی چشم های بسته قرار دهید. بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید. به جای آب سیب زمینی می توانید سیب زمینی را حلقه حلقه ببرید و بهره ببرید. برای برطرف تیرگی دور چشم این روش را یک بار یا دو بار در روز برای چند هفته انجام دهید تا نتیجه بگیرید.

4. لیموترش

ویتامین C موجود در آب لیموترش می تواند برای درمان سیاهی دور چشم استفاده گردد. با استفاده از یک توپ پنبه ای مقداری آب لیموترش تازه را بر روی چشم بسته قرار دهید و بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

5. استفاده از گلاب

یکی دیگر از راه های طبیعی برای برطرف تیرگی دور چشم، استفاده از گلاب است. گلاب دارای خاصیت جوان کنندگی پوست را داشته و به عنوان آرام بخش و آبرسان قوی برای چشم ها عمل می نماید. برای انجام این روش، با یک توپ پنبه ای مقداری گلاب را بر روی چشم های بسته قرار دهید و بگذارید 15 دقیقه بماند. این روش را دو بار در هفته انجام دهید.

6. عسل

عسل دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی بوده و به عنوان یک مرطوب کننده عالی عمل می نماید؛ عسل همچنین پوست را تحریک به ساخت کلاژن می نماید. برای برطرف تیرگی دور چشم به یاری عسل، یک لایه نازک از آن را زیر چشن بمالید و خوب ماساژ دهید و بگذارید به مدت 20 دقیقه یا یک شب بر روی چشم ها بماند؛ سپس با آب بشویید.

7. استفاده از چای کیسه ای

کافئین و آنتی اکسیدان های موجود در چای می توانند برای درمان پف و تیرگی دور چشم مفید باشند. برای استفاده از این مواد، دو چای سبز کیسه ای را در آب بیندازید و 30 دقیقه در یخچال بگذارید تا سرد شوند. سپس چای کیسه ای را بر روی چشم ها قرار دهید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند و بعد صورت خود را با آب بشویید. این روش را یک بار یا دو بار در روز برای چند هفته تکرار کنید تا نتیجه بگیرید.

8. شیر سرد

یکی دیگر از مواد طبیعی برای برطرف تیرگی دور چشم، شیر است. شیر سرد برای درمان سیاهی دور چشم مفید بوده و همچنین می تواند چشم ها و پوست شما را آرام کند. یک توپ پنبه ای را در یک کاسه شیر سرد فرو کنید و آن را بر روی چشم بگذارید، پس از چند دقیقه با آب ولرم بشویید.

9. آب پرتقال

یکی دیگر از درمان های خانگی موثر برای درمان و برطرف سیاهی دور چشم، آب پرتقال است. مقداری آب پرتقال را با چند قطره گلیسیرین مخلوط کنید و آن را بر روی سیاهی دور چشم بمالید. بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند و سپس با آب بشویید.

10. روغن بادام

روغن بادام سرشار از ویتامین E است که به فرایند درمان تیرگی دور چشم یاری می نماید. روغن بادام را هر شب قبل از خواب، بر زیر چشم خود بمالید و صبح روز بعد با آب سرد آن را بشویید. حداقل به مدت یک ماه این کار را تکرار کنید.

11. روغن نارگیل

مصرف مرتب روغن نارگیل به فرایند درمان تیرگی دور چشم یاری می نماید. همچنین باعث نرمی لطافت پوست شما می گردد و از ایجاد چین و چروک جلوگیری می نماید. برای این کار، مقداری روغن نارگیل بکر را زیر چشم ماساژ دهید، بگذارید یک ساعت بماند و سپس با آب بشویید. این روش را دو تا سه بار در روز برای چند ماه انجام دهید تا نتیجه بگیرید.

12. زردچوبه

زردچوبه به دلیل خاصیت ضدالتهابی که دارد، به کوچک شدن حلقه ای تیره دور چشم و همچنین به نرم شدن و برطرف چین و چروک پوست یاری می نماید. دو قاشق چای خوری پودر زردچوبه را با آب آناناس مخلوط کنید تا به صورت خمیری غلیظ در بیاید. پس از آن خمیر حاصله را دور گودی چشم بمالید. بگذارید 10 دقیقه بماند بعد با یک پارچه ی نرم و مرطوب آن را پاک کنید. این کار را دو الی سه بار در روز، برای رسیدن به نتیجه مطلوب تکرار کنید.

بیشتر بخوانید: راه هایی ساده برای از بین بردن جوش سر سیاه روی بینی

راه های دیگر برای کاهش و برطرف تیرگی دور چشم

  • در افرادی که دچار کمبود آهن خون هستند، تجویز قرص آهن در حد تعادل و به میزان احتیاج موجب کاهش میزان سیاهی دور چشم می گردد
  • حلقه سیاه دور چشم ممکن است به علت کمبود ویتامین K باشد. مصرف روزانه و طولانی مدت این ویتامین نتیجه مطلوب را خواهد داشت
  • در مبتلایان به آلرژی نیر پرهیز از مواد آلرژن، موجب کاهش 70 تا 80 درصدی سیاهی می گردد
  • در انتخاب کرم ضد آفتاب دور چشم باید دقت گردد تا کرم حاوی مواد سوزاننده پوست دور چشم نباشد
  • صابونی که برای شستشو صورت استفاده می گردد، بهتر است که حالت اسیدی یا قلیایی نداشته باشد
  • مصرف قرص ویتامین C به شرط اینکه در فرد سابقه سنگ سازی کلیه وجود نداشته باشد، بسیار موثر است
  • ماسک های شبانه صورت به کاهش پف کردگی یا کاهش تغییر رنگ زیر چشم یاری می نماید، این ماسک ها را به صورت دستی نیز می توانید تهیه کنید
  • لیف حمام را با آب سرد مرطوب کنید، لیف را فشار دهید تا آب اضافی آن خارج گردد، کمی قبل از خواب روی چشمان بسته خود قرار دهید
  • به یک پزشک طب گیاهی مراجعه کنید اگر مشکل اصلی فقر ویتامینی یا مشکل در جذب مواد معدنی باشد حتماً باید درمان گردد
  • آرایش چشم و صورت خود را قبل از خوابیدن پاک کنید
  • در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید
  • سیگار کشیدن را محدود کنید. سیگار کشیدن سلول های پوست را آلوده نموده و الکل و کافئین باعث کم آبی بدن می شوند.
منبع: مجله انگیزه
انتشار: 11 مهر 1399 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 506

به "برطرف تیرگی دور چشم با مواد طبیعی در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف تیرگی دور چشم با مواد طبیعی در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید