تحلیف بایدن باعث ابتلای صدها عضو گارد ملی به کرونا شد

به گزارش مجله یافان، خبرگزاری رویترز از مثبت شدن آزمایش کرونای صدها نفر از اعضای گارد ملی آمریکا در مراسم تحلیف جو بایدن اطلاع داد؛ این درحالی است که تا به امروز آزمایش کرونای 200 نفر این افراد تایید شده است.

تحلیف بایدن باعث ابتلای صدها عضو گارد ملی به کرونا شد

به نقل از این خبرگزاری، یک مقام دولت آمریکا که نخواست نامش فاش گردد، اضافه نمود: تعداد نیروهای گارد ملی که آزمایش کرونای آنها مثبت شده ممکن است در رزوهای آینده بیشتر گردد. زیرا به گفته وی این میزان تنها بخش کوچکی از 25 هزار سربازی است که در چند روز گذشته در واشنگتن مستقر شده اند.

در پی یورش 6 ژانویه (17 دی) حامیان دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا به ساختمان کنگره، دولت ایالات متحده اقدامات امنیتی بی سابقه ای از جمله نصب سیم خاردار و گشت بازرسی در این شهر اعمال کرد.

براساس گزارش ها، آمریکا با بیش از 25 میلیون و 390 هزار نفر مبتلا به کرونا و بالغ بر 424 هزار و 177 درگذشته همچنان رتبه نخست میزان ابتلا و مرگ و میر کرونایی را دارد. همزمان این کشور روز پنج شنبه هفته گذشته برای دومین روز متوالی شاهد جانباختگان روزانه چهار هزار نفر در اثر کووید-19 بود.

گارد ملی در بیانیه ای اعلام نموده است که در مورد موارد مبتلا به ویروس کرونا صحبتی نمی کند، اما پرسنل طبق دستورالعمل های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) اقدامات پیشگیرانه را انجام می دهند.

از سوی دیگر ارتش ایالات متحده هم گفته است که مقدمات بازگشت هزاران سرباز به خانه در حال اجرا است و انتظار می رود حدود 15 هزار سرباز ظرف پنج تا 10 روز آینده واشنگتن را ترک نمایند. هرچند تا انتها ماه جاری میلادی انتظار می رود دستکم هفت هزار پرسنل گاردملی در واشنگتن باقی بمانند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 اسفند 1399 بروزرسانی: 5 اسفند 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 795

به "تحلیف بایدن باعث ابتلای صدها عضو گارد ملی به کرونا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحلیف بایدن باعث ابتلای صدها عضو گارد ملی به کرونا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید