تور چین ارزان: اقدام نو آمریکا علیه چین؛ حمایت از حضور معنادار تایوان در سازمان ملل

به گزارش مجله یافان، آمریکایی ها در اقدامی نو علیه چین، با مقامات تایوانی درباره حضور معنادار این جزیره در سازمان ملل متحد گفت وگو کردند.

تور چین ارزان: اقدام نو آمریکا علیه چین؛ حمایت از حضور معنادار تایوان در سازمان ملل

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل مجله یافان، شامگاه روز شنبه، مقامات آمریکایی و تایوانی، درباره حضور معنادار تایوان در نهادهای سازمان ملل گفت وگو کردند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام نمود مقامات تایوانی و آمریکایی در نشستی مجازی، گفت وگویی با تمرکز بر حمایت از توان تایوان در مشارکت معنادار در سازمان ملل برگزار کردند.

در این بیانیه آمده است: طرف آمریکایی بر تعهد ایالات متحده به حضور معنادار تایوان در سازمان جهانی بهداشت و چارچوب کنوانسیون تغییرات اقلیمی تأکید نموده و برجسته ساختن توان تایوان در مشارکت در طیف گسترده ای از مسائل را به بحث گذاشتند.

این اظهارات تحریک آمیز در حالی بیان شده است که فردا (دوشنبه) شی جین پینگ رئیس جمهور چین میخواهد به مناسبت پنجاهمین سالگرد پیوستن کشورش به سازمان ملل متحد سخنرانی کند.

چین تایوان را یکی از استان های خود می داند و هرگونه مداخله در امور این جزیره را مداخله در امور داخلی چین قلمداد می نماید. مقامات پکن معتقدند تایوان در آینده نزدیک دوباره به سرزمین مادری برمی شود.

آخرین باری که تایوان در سازمان ملل حضور یافت، 25 اکتبر 1971 بود که از کرسی چین استفاده نموده و به سود جمهوری خلق چین رأی داد.

هیچ یک از کشورهای عضو سازمان ملل متحد، تایوان را به عنوان یک کشور به رسمیت نشناخته اند. با این حال از زمان بالا گرفتن اختلافات میان آمریکا و چین، جدایی طلبان این جزیره به اهرم فشار واشنگتن علیه پکن تبدیل شده اند.

ژانگ جون نماینده چین در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه از آمریکا خواست از کشیدن تایوان به ورطه جنگ دست بردارد.

این دیپلمات چینی در نشستی خبری گفت: بعضی کشورها، به ویژه آمریکا، اقدامات خطرناکی انجام می دهند که شرایط تنگه تایوان را به جهت خطرناکی می کشاند.

ژانگ جون اضافه نمود: در این لحظه، آنچه باید خواهان آن باشیم این است که ایالات متحده چنین اقداماتی را متوقف کند. قطعاً کشاندن تایوان به جنگ، به نفع هیچکس نیست.

این هشدار چین پس از آن اجرا شده است که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شامگاه پنجشنبه (به وقت محلی) گفت که ارتش این کشور از تایوان دفاع خواهد نمود و متعهد به دفاع از این جزیره است که چین آن را متعلق به خود ادعا می نماید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 آذر 1400 بروزرسانی: 5 آذر 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1213

به "تور چین ارزان: اقدام نو آمریکا علیه چین؛ حمایت از حضور معنادار تایوان در سازمان ملل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین ارزان: اقدام نو آمریکا علیه چین؛ حمایت از حضور معنادار تایوان در سازمان ملل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید