بومی سازی دستگاهی تحریمی و پرکاربرد در صنایع ، سطح سنج های لیزری نیاز کشور را برطرف کردند

به گزارش مجله یافان، شرکتی دانش بنیان پیروز به بومی سازی و ساخت سطح سنج لیزری را که محصولی مهم در صنایع مختلف است را محقق کند.

بومی سازی دستگاهی تحریمی و پرکاربرد در صنایع ، سطح سنج های لیزری نیاز کشور را برطرف کردند

به گزارش گروه علم و پیشرفت مجله یافان به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از سطح سنج های پرکاربرد در مجموعه های صنعتی سطح سنج لیزری است. ترنسمیترها یا سطح سنج لیزری محصول تازه شرکت دانش بنیان مپسام برای مقدار گیری سطح است که با طراحی تمام دیجیتال سرعت و دقت قابل قبولی دارد و مقدار گیری مداوم و بدون تماس را میسر می کند. این محصول دارای فناوری بالا و تنها در اختیار چند کشور محدود است.

با توجه به مسائل تحریم و کاربرد زیاد آن در صنایع مختلف کشور این محصول مهم بعد از گذشت یک سال در انواع مدل های مختلف طراحی و تولید شد. به گفته رحمان علیزاده مدیر فنی شرکت مپسام، یکی از چالش های مهم در صنعت با توجه به شرایط خاص محیطی موجود در مکان های صنعتی، مقدار گیری فاصله از سطح مواد مختلف از قبیل سیال و غیر سیال و با ویژگی های متنوع از لحاظ مقدار، صافی سطح، رنگ و غیره است.

وی اضافه نمود: این سنسور برای نخستین بار در کشور طراحی و ساخته شده است و برای سنجش ارتفاع مایعات و جامدات در محدوده 0/1 متر الی 100 متر با دقت 1 میلی متر کاربرد دارد.

از جمله ویژگی های این محصول می توان به تطابق با شرایط صنعتی، گرد وغبار و دمای بالا، طراحی استاندارد و انجام پیروز تست های آزمایشگاهی و عملیاتی، گارانتی معتبر و ارائه خدمات پس از فروش از طریق شرکت مپسام، طراحی استاندارد فلنج برای نصب آسان، استفاده از سیستم خنک کاری مخصوص برای کارایی بیشتر و استفاده از Dust tube برای محیط حفاظتی پرتولیزر اشاره کرد.

این محصول ابتدا برای کنترل سطوح ورود گندله به داخل کوره کارخانه گندله سازی شماره یک شرکت صنعتی و معدنی گل گهر با دمای بالا و گرد و غبار زیاد به طور ویژه طراحی و تولید شد که بر روی مقدار تولید کارخانه بسیار تاثیرگذار بود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1401 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1384

به "بومی سازی دستگاهی تحریمی و پرکاربرد در صنایع ، سطح سنج های لیزری نیاز کشور را برطرف کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بومی سازی دستگاهی تحریمی و پرکاربرد در صنایع ، سطح سنج های لیزری نیاز کشور را برطرف کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید