اخراج اینفلوئنسر چینی از فضای مجازی!، دولت چین به فعالان فضای مجازی سخت می گیرد؟

به گزارش مجله یافان، هوانگ وی، اینفلوئنسر چینی است که ویدیوهای خرید کردن خود را در فضای مجازی به اشتراک می گذاشت. حالا دولت چین این اینفلوئنسر را به دلیل عدم پرداخت مالیات به میزان 210 میلیون دلار جریمه کرده و از فضای مجازی بیرون انداخته است. این اینفلوئنسر که با نام ویا و همچنین ملکه ویدیوهای پخش زنده شناخته می شد از طرف اداره مالیات چین دستور پرداخت 1/34 میلیارد یوان به عنوان مالیات، هزینه دیرکرد و جرایم را دریافت کرده است.

اخراج اینفلوئنسر چینی از فضای مجازی!، دولت چین به فعالان فضای مجازی سخت می گیرد؟

این مبلغ بیشترین جریمه ای است که تا به امروز برای یک اینفلوئنسر در نظر گرفته شده و نشان از این دارد که دولت شی جین پینگ قصد ندارد به این زودی فشار وارده بر سلبریتی ها را کم کند.

ویا از سال 2019 تا 2020 بیش از 100 میلیون دلار مالیات را با گزارش اشتباه درآمد خود از فضا مجازی دور زده بود. به نقل از سی ان ان، اگر او بتواند این مبلغ را در مدت معین شده پرداخت کند جرمی شامل حال او نخواهد شد. اما اگر این کار را انجام ندهد، مورد به اداره پلیس گزارش داده می شود تا مطابق قانون با او برخورد شود.

ویا میلیون ها فالور در فضای مجازی داشت اما تمام حساب های مجازی او روز دوشنبه حذف شدند. اما قبل از اینکه حساب این شخص حذف شود اعلام کرده بود که خود را مقصر این مسئله می داند و باید نتایج آن را بپذیرد. همچنین همسر وی نیز بابت این مسئله عذرخواهی کرد.

این اینفلوئنسر 36 ساله با فعالیت خود در فضای مجازی به مقدار زیادی به فروش محصولات مختلف از جمله محصولات کشاورزی منطقه ها فقیرتر کمک کرده است. حتی بابت این کارها از دولت چین جایزه دریافت کرده بود.

مقامات چین در چند ماه گذشته بسیار به این صنعت قدرتمند سخت گرفته بودند و حساب افراد دیگری را نیز مسدود کرده و هنوز برنگردانده اند. آنها می خواهند حتی طریقه صحبت یا لباس پوشیدن این افراد در ویدیوهایشان را نیز تحت کنترل خود درآورند.

بازار بورس چین هم از این اقدام دولت تاثیر گرفته است. نمادهای مربوط به این حوزه مانند BABA و BILI به ترتیب 1/5 و 6 درصد افت داشته اند.

ایجاد اختلال در کار ستاره های فضای مجازی در زمانی اتفاق افتاده است که رئیس جمهور چین ملزم شده است تا ثروت دومین اقتصاد بزرگ جهان را به عنوان بخشی از کمپین رفاه عمومی خود باز توزیع کند.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 18 بهمن 1400 بروزرسانی: 18 بهمن 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1292

به "اخراج اینفلوئنسر چینی از فضای مجازی!، دولت چین به فعالان فضای مجازی سخت می گیرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخراج اینفلوئنسر چینی از فضای مجازی!، دولت چین به فعالان فضای مجازی سخت می گیرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید