استفاده از رنگ های نانویی برای ارتقای ایمنی ترافیکی و حمل و نقل جاده های کشور

به گزارش مجله یافان، یک شرکت دانش بنیان ایرانی نانورنگ های ترافیکی خود را به بازار داخلی عرضه کرده و این رنگ ها در حال حاضر در جاده ها و خیابان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از رنگ های نانویی برای ارتقای ایمنی ترافیکی و حمل و نقل جاده های کشور

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی مجله یافان، حسین دیبائی اصل مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان ایرانی می گوید: با گذشت چند سال از عرضه این نانورنگ به بازار داخل کشور، این محصول جای خود را در بازار پیدا کرده و در حال حاضر ادارات راه، شهرداری ها و شرکت های خصوصی از جمله مصرف کنندگان این رنگ ها هستند. استفاده از این نانورنگ ترافیکی ضدسایش موجب ارتقاء ایمنی ترافیکی و حمل و نقل جاده ای در کشور شده است.

دیبایی درباره بازارهای آینده این شرکت می گوید: با توجه به عملکرد مثبت این رنگ در بازار داخلی، تصمیم به صادرات آن به کشورهای دیگر گرفتیم، از این رو بازاریابی هایی در کشورهای همسایه اجرا شده و چند نمونه از این رنگ ها به کشورهای ترکیه، افغانستان و عراق داده شده است که در حال حاضر ترکیه این رنگ ها را تایید کرده و راستا برای فروش به این کشور هموار شده است. به نظر می رسد که بتوانیم با آغاز سال جدید میلادی، برنا مه ریزی برای صادرات به این کشور را آغاز کنیم. البته نمونه ای نیز به یک شرکت آلمانی داده ایم که آنها نیز نتایج مثبتی از این محصول گرفته اند و پیش بینی می کنیم که بتوانیم قراردادی نیز در آینده نزدیک با این شرکت آلمانی منعقد کنیم.

مهم ترین نتیجه کاربرد نانورنگ ترافیکی، ارتقای ایمنی ترافیکی و حمل و نقل است؛ چرا که بدون خط کشی و علامت گذاری افقی بر روی جاده، رانندگی عملاً کار بسیار پرخطری خواهد بود. افزایش طول عمر رنگ باعث کاهش هزینه های اجرای مجدد آن می شود که این موضوع در امر خط کشی بالاترین بخش از هزینه را به خود اختصاص می دهد.

رنگ های ترافیکی معمولی موجود در ایران همواره با ضعف هایی همچون کوتاهی دوره عمر و مقاومت پایین در برابر سایش و خراش روبرو بوده اند. بهبود این ویژگی ها از طرف ادارات و شهرداری ها نیز همواره مورد تأکید و درخواست بوده است. ارتقای این ویژگی ها، علاوه بر کارکرد بهتر و افزایش ایمنی، با طولانی کردن دوره های رسیدگی، باعث کاهش هزینه های مالی مربوطه می شود.

این شرکت با به کارگیری نانوذرات در ساختار رنگ های ترافیکی خود، پیروز به تقویت ساختار زنجیره پلیمری رنگ و بهبود خواص فیزیکی و مکانیکی در لایه نهایی این رنگ ها شده است. بدین ترتیب رنگ های ترافیکی با مقاومت بالا در برابر سایش و خراش و ماندگاری قابل توجه بر سطوح معابر تولید شده است.

نانورنگ تولیدی این شرکت متناسب با نیاز مصرف کننده و شرایط عملکردی در چند مدل مختلف ارائه شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 54

به "استفاده از رنگ های نانویی برای ارتقای ایمنی ترافیکی و حمل و نقل جاده های کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از رنگ های نانویی برای ارتقای ایمنی ترافیکی و حمل و نقل جاده های کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید