آخرین اقدامات بانک مرکزی در مورد قانون پایانه های فروشگاهی
به گزارش مجله یافان، خبرنگاران - بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با غیرفعال کردن حدود 2.5 میلیون ترمینال، تکمیل و صحت سنجی اطلاعات بالغ بر 4.7 میلیون ترمینال پذیرش دیگر و ارائه اطلاعات آن ها به سازمان امور مالیاتی در حال تکمیل آخرین مراحل اجرای مسئولیت های خود نسبت به قانون پایانه های فروشگاهی است.
به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، این نهاد بر اساس ماده 11 قانون پایانه های فروشگاهی نسبت به ساماندهی دستگاههای کارتخوان و درگاههای پرداخت الکترونیکی اقدامات مهمی انجام داده و فرایند این عملیات با همکاری سازمان امور مالیاتی ادامه دارد.
بنابر اعلام معاونت فناوری های نوین بانک مرکزی تا کنون اطلاعات 4 میلیون و هفتصد هزار کارت خوان و درگاه پرداخت که پیش از این در سامانه مؤدیان مالیاتی ثبت نشده بود پس از تکمیل و صحت سنجی اطلاعات برای تشکیل پفراینده مالیاتی به سازمان امور مالیاتی ارائه شده است.
همچنین زیرساخت های فنی و مقرراتی لازم نیز به گونه ای فراهم شده که از بیستم دی ماه گذشته هر متقاضی جدید ترمینال پرداخت ابتدا ملزم به تشکیل پفراینده مالیاتی است و روال تخصیص ترمینال به متقاضی جدید تنها پس از ثبت نام در سامانه و دریافت کد رهگیری ادامه خواهد یافت.
علاوه بر این دو میلیون و صد هزار کارتخوان و درگاه پرداخت اینترنتی غیرفعال یا کم تراکنش نیز که فاقد پفراینده مالیاتی بودند، قطع شدند. این تعداد علاوه بر 360 هزار کارتخوان و درگاه پرداخت اینترنتی است که در مرحله قبل به علت نامعتبر بودن کد ملی و شناسه ملی نامعتبر یا پفراینده مالیاتی غیرفعال قطع شده بودند.
منبع: شفقنا اقتصادی