آخرین اقدامات بانک مرکزی در مورد قانون پایانه های فروشگاهی
به گزارش مجله یافان، خبرنگاران - بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با غیرفعال کردن حدود 2.5 میلیون ترمینال، تکمیل و صحت سنجی اطلاعات بالغ بر 4.7 میلیون ترمینال پذیرش دیگر و ارائه اطلاعات آن ها به سازمان امور مالیاتی در حال تکمیل آخرین مراحل اجرای مسئولیت های خود نسبت به قانون پایانه های فروشگاهی است.
![آخرین اقدامات بانک مرکزی در مورد قانون پایانه های فروشگاهی آخرین اقدامات بانک مرکزی در مورد قانون پایانه های فروشگاهی](https://yfun.ir/upload/2021/04/04/70a266c19c3-2eb5cc9260fa-3ed0c58cc12.jpg)
به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، این نهاد بر اساس ماده 11 قانون پایانه های فروشگاهی نسبت به ساماندهی دستگاههای کارتخوان و درگاههای پرداخت الکترونیکی اقدامات مهمی انجام داده و فرایند این عملیات با همکاری سازمان امور مالیاتی ادامه دارد.
بنابر اعلام معاونت فناوری های نوین بانک مرکزی تا کنون اطلاعات 4 میلیون و هفتصد هزار کارت خوان و درگاه پرداخت که پیش از این در سامانه مؤدیان مالیاتی ثبت نشده بود پس از تکمیل و صحت سنجی اطلاعات برای تشکیل پفراینده مالیاتی به سازمان امور مالیاتی ارائه شده است.
همچنین زیرساخت های فنی و مقرراتی لازم نیز به گونه ای فراهم شده که از بیستم دی ماه گذشته هر متقاضی جدید ترمینال پرداخت ابتدا ملزم به تشکیل پفراینده مالیاتی است و روال تخصیص ترمینال به متقاضی جدید تنها پس از ثبت نام در سامانه و دریافت کد رهگیری ادامه خواهد یافت.
علاوه بر این دو میلیون و صد هزار کارتخوان و درگاه پرداخت اینترنتی غیرفعال یا کم تراکنش نیز که فاقد پفراینده مالیاتی بودند، قطع شدند. این تعداد علاوه بر 360 هزار کارتخوان و درگاه پرداخت اینترنتی است که در مرحله قبل به علت نامعتبر بودن کد ملی و شناسه ملی نامعتبر یا پفراینده مالیاتی غیرفعال قطع شده بودند.
منبع: شفقنا اقتصادی