7 نکته مهم درباره پولیپ روده

به گزارش مجله یافان، سلامانه/ پولیپ روده بافت اضافی است که داخل روده به علت رشد بیش از حد سلول ایجاد می شود و باعث تغییرهای بافتی و گاهی سرطانی شدن روده بزرگ می شود. علاوه بر تشخیص به موقع و درمان زودرس پولیپ های روده، اصلاح الگوهای تغذیه ای و انجام فعالیت بدنی و ورزش منظم روزانه نیز در پیشگیری از بروز یا تشدید پولیپ روده و در نتیجه پیشگیری از ابتلا به سرطان های روده بزرگ بسیار موثر است.

7 نکته مهم درباره پولیپ روده

پولیپ روده بافت اضافی است که داخل روده به علت رشد بیش از حد سلول ایجاد می شود و باعث تغییرهای بافتی و گاهی سرطانی شدن روده بزرگ می شود. علاوه بر تشخیص به موقع و درمان زودرس پولیپ های روده، اصلاح الگوهای تغذیه ای و انجام فعالیت بدنی و ورزش منظم روزانه نیز در پیشگیری از بروز یا تشدید پولیپ روده و در نتیجه پیشگیری از ابتلا به سرطان های روده بزرگ بسیار موثر است.

1- پولیپ روده بافت اضافی است که داخل روده به علت رشد بیش از حد سلول ایجاد می شود و باعث تغییرهای بافتی و سرطانی شدن روده بزرگ یا کولون می شود.

2- داشتن سابقه خانوادگی ابتلا به پولیپ یا سرطان روده، خطر ابتلا به این بیماری را 2 برابر می کند.

3- توصیه می شود افراد بالای 50 سال و افرادی که سابقه ژنتیکی پولیپ روده را دارند، هر سال آزمایش خون و مدفوع را 2 نوبت انجام دهند.

4- کم کردن مصرف گوشت قرمز و چربی های حیوانی و فست فودها و استفاده بیشتر از سبزی ها ومواد غذایی حاوی فیبر خطر تشکیل پولیپ های روده را کاهش می دهد.

5- علاوه بر تشخیص به موقع و درمان زودرس پولیپ های روده، اصلاح الگوهای تغذیه ای و انجام فعالیت بدنی و ورزش منظم روزانه نیز در پیشگیری از بروز یا تشدید پولیپ روده و در نتیجه پیشگیری از ابتلا به سرطان های روده بزرگ بسیار موثر است.

6- پولیپ های روده علامت مشخصی ندارند و در موارد نادر دچار خونریزی پنهانی می شوند که ایجاد کم خونی و ضعف و خستگی در فرد بیمار می کند.

7- پولیپ های روده در سنین 50 سال به بالا خطرناک و عامل اصلی سرطان های روده بزرگ هستند که باید با تشخیص به موقع برای جلوگیری از سرطان، از بدن بیمار خارج شوند.

منبع: همگردی
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 شهریور 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 435

به "7 نکته مهم درباره پولیپ روده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 نکته مهم درباره پولیپ روده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید