7 علامت که لزوم انجام آزمایش کرونا را تایید می نماید

به گزارش مجله یافان، محققان کالج امپریال لندن در مطالعات اخیر خود تاکید کردند برای آزمایش PCR کرونا، 7 علامت مشترک وجود دارد که لزوم انجام آن را تایید می نماید.

7 علامت که لزوم انجام آزمایش کرونا را تایید می نماید

به گزارش گروه اجتماعی مجله یافان، به نقل از مدیکال اکسپرس، بر اساس مقاله نوی که این هفته در PLOS Medicine به وسیله مارک چادو-هیام و پل الیوت از کالج امپریال لندن در انگلیس منتشر شد، مجموعه ای از 7 نشانه با هم می توانند برای تشخیص کووید-19 در نظر گرفته شوند.

تشخیص سریع عفونت سارس-کوو-2 در جامعه برای اطمینان از کنترل موثر انتقال مهم است. هنگامی که ظرفیت آزمایش محدود است، مهم است که از آزمایش ها به کارآمدترین شکل ممکن استفاده گردد. در مطالعه نو، محققان سواب حلق و بینی با نتایج آزمایش PCR معتبر سارس-کوو-2 از 1 میلیون و 147 هزار و 345 داوطلب در انگلیس از افراد 5 سال به بالا دریافت کردند. داده ها در 8 دور آزمایشی بین ژوئن 2020 تا ژانویه 2021 به اسم بخشی از مطالعه ارزیابی زمان واقعی انتقال در جامعه 1 (REACT-1) جمع آوری شد. از شرکت کنندگان در خصوص علائمی که در هفته قبل از آزمایش تجربه نموده بودند سوال شد.

یک مدل بر اساس داده های به دست آمده در دور های 2 تا 7 ایجاد شد، با 7 علائم که به طور مشترک به اسم شاخص PCR مثبت انتخاب شده اند: از دست دادن یا تغییر بویایی، از دست دادن حس چشایی، تب، سرفه مداوم نو، لرز، از دست دادن اشتها، و درد های عضلانی که 4 مورد از این علائم در حال حاضر برای معین صلاحیت آزمایش PCR در جامعه استفاده می گردد. بر اساس این مدل سازی استفاده از 7 علامت معین شده برای تخصیص آزمایش PCR باعث می گردد 30 تا 40 درصد از افراد علامت دار واجد شرایط آزمایش باشند.

به گفته محققان به منظور بهبود مقدار تشخیص PCR مثبت و در نتیجه بهبود کنترل انتقال ویروس به وسیله اقدامات جداسازی، ما پیشنهاد می کنیم فهرست علائم مورد استفاده برای تریاژ را به هر 7 علامتی که شناسایی نموده ایم، توسعه دهیم.

الیوت می گوید: این یافته ها نشان می دهد بسیاری از افراد مبتلا به کووید-19 مورد آزمایش قرار نمی گیرند بنابراین خود را قرنطینه نخواهند کرد، زیرا علائم آن ها با علائم استفاده شده در هدایت های بهداشت عمومی فعلی برای یاری به شناسایی افراد مبتلا مطابقت ندارد. ما به معیار های واضح تری برای آزمایش احتیاج داریم و این شامل علائم زیادی است که معمولا در بیماری های دیگر مانند آنفلوانزای فصلی یافت می گردد می تواند افراد را به طور غیر ضروری قرنطینه کند. امیدوارم یافته های ما در خصوص مهم ترین علائم به این معنا باشد که برنامه آزمایشی می تواند از شواهد موجود استفاده نموده و به تشخیص افراد آلوده یاری کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1162

به "7 علامت که لزوم انجام آزمایش کرونا را تایید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 علامت که لزوم انجام آزمایش کرونا را تایید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید