5 شرط فرانسه برای به رسمیت شناختن طالبان

به گزارش مجله یافان، فرانسه برای به رسمیت شناختن احتمالی رژیم طالبان در افغانستان پنج پیش شرط معین کرد.

5 شرط فرانسه برای به رسمیت شناختن طالبان

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش یورونیوز، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه روز چهارشنبه 18 اوت (27 مرداد) در این باره گفت: من می دانم که آن ها کوشش های زیادی برای کسب مشروعیت از سوی جامعه جهانی از خود نشان می دهند، اما اظهارنظر کردن اینجا و آن جا درباره احترام به حقوق زنان کافی نیست، باید اقدام عملی در این راستا صورت بگیرد.

وزیر امور خارجه فرانسه درباره شروط مشخص شده گفت: ابتدا طالبان باید اجازه خروج به افغان هایی بدهند که می خواهند از ترس این کشور را ترک نمایند. قدم دوم این است که نباید بگذارند افغانستان به پناهگاه تروریسم تبدیل گردد و ضروری است که این کار را به نحوی بسیار ملموس انجام دهند. آن ها باید بعلاوه بپذیرند که یاری های بشردوستانه می تواند وارد خاک افغانستان گردد، به حقوق شهروندان به ویژه حقوق زنان احترام بگذارند و در نهایت با یک دولت انتقالی موافقت نمایند.

وی گفت این شرایط لازمه به رسمیت شناخته شدن شدن حکومت آنان از سوی جامعه بین المللی است و پس از آن که این موارد تحقق یافتند، فرانسه آنالیز خواهد نمود که چه گامی برخواهد داشت، اما به هر روی این اقدامات باید انجام شوند و تا الان هم که انجام نشده اند.

وزیر خارجه فرانسه در پاسخ به این سوال که اگر طالبان شروط را برآورده نکند، چه اتفاقی خواهد افتاد گفت: در آن صورت آنان از جامعه جهانی طرد خواهند شد و باید در همان موقعیت مطرود سر نمایند.

پیشتر بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا هم در جریان یک سخنرانی تلویزیونی خواهان اتخاذ موضعی واحد در قبال تحولات افغانستان شده و اعلام نموده بود نمی خواهیم کسی به طور دو جانبه طالبان را به رسمیت بشناسد. وی گفته بود که به رسمیت شناختن طالبان منوط به رعایت حقوق بشر خواهد بود.

پس از دو دهه کوشش برای شکست طالبان، قدرت های غربی اکنون بر سر دوراهی برای ارتباط با دولت بنیادگرای مستقر در کابل قرار دارند.

به نظر می رسد طالبان نسبت به حکمرانی دفعه پیشین خود، در حدفاصل سال های 1996 تا 2001، با اقبال جهانی بیشتری روبرو است. روسیه، چین و ترکیه در نخستین موضع گیری های خود از اظهار نظرهای مقامات طالبان استقبال نموده اند.

منبع: فرارو
انتشار: 29 مرداد 1400 بروزرسانی: 29 مرداد 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1105

به "5 شرط فرانسه برای به رسمیت شناختن طالبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 شرط فرانسه برای به رسمیت شناختن طالبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید