197 کودک ناشنوای زیر 6 سال تحت پوشش بهزیستی هستند

به گزارش مجله یافان، معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی گلستان گفت:197 کودک ناشنوا و کم شنوای زیر 6 سال تحت پوشش بهزیستی هستند.

197 کودک ناشنوای زیر 6 سال تحت پوشش بهزیستی هستند

امانیان گفت: 197 کودک زیر 6 سال تحت پوشش بهزیستی مشکل شنوایی دارند و در اولویت کاشت حلزون هستند تا بتوانند مانند بچه ها عادی تحصیل نمایند.

او ادامه داد: تشخیص کاشت حلزون به عهده پزشک متخصص گوش و حلق و بینی و تیم پزشکی است.

امانیان گفت: کاشت حلزون در استان گلستان انجام نمی گردد و برای این منظور به استان های دیگر فرستاده می شوند.

او اضافه نمود: در مجموع 8 هزار و 350 ناشنوا و کم شنوا تحت پوشش بهزیستی استان هستند که بعضی از آن ها سرپرست خانوارند.

امانیان اضافه نمود:از این تعداد هزار و 342 نفر ناشنوایی خفیف، 2 هزار و 970 نفر میانه، 2 هزار و 890 نفر شدید و هزار و 33 نفر هم ناشنوایی از نوع خیلی شدید دارند.

او با بیان اینکه 5 هزار و 200 نفر از آن ها مستمری دریافت می نمایند اضافه نمود: مابقی در دهک های بالای درآمدی قرار دارند و بعضی از آن ها بازنشسته اند که از تامین اجتماعی حقوق دریافت می نمایند.

معاون توانبخشی استان گفت:4 مرکز کودک و خانواده کم شنوا در استان فعال است که خدمات گفتار درمانی و خدمات شنوایی در این مراکز به وسیله گفتار درمان گر و شنوایی شناس انجام می گردد.

او گفت:سمعک شنوایی با اولویت بچه ها و دانش آموزان در اختیار آن ها قرار می گیرد.

امانیان بعلاوه در خصوص اعطای تسهیلات به افراد ناشنوای تحت پوشش گفت:تا سقف 250 میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی 4 درصد با بازپرداخت بلند مدت به واجدان شرایط اعطا می گردد.

او با بیان اینکه بعلاوه به کارفرمایی که یکی از افراد تحت پوشش را بکار گیری کند نیز وام پرداخت می گردد اضافه نمود: حتی حق بیمه کارفرمایی نیز بسته به مقدار درصد شنوایی فرد پرداخت می گردد.

امانیان می گوید: بعلاوه به سرپرستان خانوار وام بلاعوض مسکن تعلق می گیرد و علاوه بر آن مستمری به صورت ماهیانه و بر اساس تعداد نفرات خانوار پرداخت می گردد.

مجله یافان گلستان گرگان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 مهر 1401 بروزرسانی: 8 مهر 1401 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1489

به "197 کودک ناشنوای زیر 6 سال تحت پوشش بهزیستی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "197 کودک ناشنوای زیر 6 سال تحت پوشش بهزیستی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید