نانودارویی برای جلوگیری از زایمان زودرس موش ها توسعه یافت ، پرتاب فضانورد ایرانی به فضا در سال 1410

به گزارش مجله یافان، برای مرور مهمترین اخبار فناوری طی یک هفته گذشته در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تکنولوژی های روز با ما همراه باشید.

نانودارویی برای جلوگیری از زایمان زودرس موش ها توسعه یافت ، پرتاب فضانورد ایرانی به فضا در سال 1410

به گزارش خبرنگار فناوری مجله یافان، حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این هفته با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

امکان پرتاب راکت به فضا با پهپاد های غول پیکر ممکن شد

شرکت اویوم می گوید می توان با استفاده از پهپاد های غول پیکر Ravn X با هزینه ای کم و دقت مناسب راکت به فضا پرتاب کرد. پهپاد Ravn X که 24 متر طول و 5.5 متر ارتفاع دارد، عظیمترین پهپاد ساخته شده در جهان است و با استفاده از نرم افزار اختصاصی این شرکت راهنمایی می گردد. این پهپاد می تواند به طور اتوماتیک تا ارتفاع خاص از قبل معین شده پرواز کند و در آنجا راکت حامل محموله پهپاد را به مدار زمین بفرستد.

حمایت بیش از 90 درصدی از مخترعان ایرانی / 151 اختراع بین المللی شد

ورود محصولات فناورانه و دانش بنیان به بازار های جهانی احتیاجمند ثبت اختراع است. موضوعی که در جهان اهمیتی دو چندان یافته است. در این راستا کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تا به امروز از 151 اختراع برای ثبت در دفاتر معتبر بین المللی حمایت نموده است. این حمایت بیش از 90 درصد هزینه ها را شامل می گردد و کمکی عظیم برای مخترع در جهت ثبت ایده اش است.

ماموریتی که به تاخیر افتاد / پرتاب فضانورد ایرانی به فضا در سال 1410

فتح الله امی رییس پژوهشگاه هوافضای وزارت علوم گفت: تا به امروز 8 پرتاب مهم با استفاده از کاوشگر های یک تا 8 برای رسیدن به مدار 130 کیلومتری زمین اجرا شده است.اعزام موجود زنده از جمله میمون، نمونه دستاورد های این کاوشگر ها بوده است. قرار بود تا سال 1404 مأموریت مهم اعزام انسان به مدار زمین انجام گردد اما این مأموریت بسیار مهم که به نوعی دستیابی به قله تکنولوژی محسوب می گردد به دلیل توقف چند سال اخیر، به سال 1410 موکول شده است.

زخم پوش نانویی برای پانسمان زخم های مزمن سوختگی و دیابت فراوری شد

شرکت نانو زیست پلیمر پارس با استفاده از نانوالیاف پانسمان زخم های مزمن (مانند سوختگی و دیابت) فراوری می نماید. زخم پوش های نوین پانوتک مبتنی بر نانوالیاف سلولز باکتریایی، محصولی مناسب برای بهبود و درمان زخم های حاد و مزمن است. ویژگی های خاص این محصول باعث می گردد تا مدت زمان درمان زخم کاهش پیدا کند و همچنین با توجه به مشابهت ساختار پانوتک به پوست انسان، فرآیند ترمیم زخم سریع تر خواهد شد.

نانودارویی برای جلوگیری از زایمان زودرس موش ها توسعه یافت

در پژوهشی که روی موش ها و سلول های انسانی اجرا شده، محققان دانشگاه جان هاپکینز نشان دادند که با روشی موثر می توان از زایمان زودرس موش ها جلوگیری کرد. در این روش درمانی که به وسیله واژن انجام می گردد از نانوذرات دارویی استفاده می گردد که به راحتی به دیواره واژن نفوذ نموده و این دارو ها به عضلات رحم رسیده و از انقباض آن ها جلوگیری می نماید. اگر این فناوری روی انسان موثر باشد، این روش درمانی می تواند گزینه بالینی مناسبی برای جلوگیری از زایمان زودرس باشد.

اسپری بینی برای رهایش دارو های ضد روان پریشی به مغز ساخته شد

یک گروه تحقیقاتی از دانشمندان و مهندسان مغز و اعصاب در دانشگاه مک مستر اسپری بینی ساخته اند و با استفاده از آن توانستند دارو های ضدروان پریشی را مستقیم به مغز منتقل نمایند. با این کار احتیاج به عبور دارو از بدن برای رسیدن به مغز نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 اسفند 1399 بروزرسانی: 15 اسفند 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 814

به "نانودارویی برای جلوگیری از زایمان زودرس موش ها توسعه یافت ، پرتاب فضانورد ایرانی به فضا در سال 1410" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نانودارویی برای جلوگیری از زایمان زودرس موش ها توسعه یافت ، پرتاب فضانورد ایرانی به فضا در سال 1410"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید