10 مورد از جاهای دیدنی پرتغال ، در لیسبون این کارها را انجام دهید

به گزارش مجله یافان، شما فقط آخر هفته در لیسبون هستید و می خواهید بدانید چه باید بکنید و چه چیزی ببینید؟ این راهنمای ضروری ما در شهرستان لیسبون، مرکز پرتغال است. لیسبون از لحاظ تاریخی دارای اهمیت استراتژیک در کشف دنیا است. به همین ترتیب، این یک شهر غنی از فرهنگ و تاریخ است. پس از زلزله در سال 1755 نابود شد و از سال 1928 حدود نیم قرن در دوران فاشیست سالازار نادیده گرفته شد، لیسبون به افتخار نمایشگاه سال 1998، اعتبار والایی را به دست آورده است. لیسبون یک شهر فوق العاده برای تماشا است. اگرچه موزه ها، کاخ ها، بناهای تاریخی و کلیساهای بسیاری وجود دارد، اما لیسبون بیشتر برای فضای آرام خیابان های موزائیک شده و میدان های بزرگ، تماشای ساختمان های سرامیکی و دائما جستجو برای جزئیات کوچک معماری، مخلوط گوتیک، باروک، عاشقانه، هنر دکو و سبک های مدرن و توقف در یک مغازه شیرینی و صرف کیک pastéis de nata معروف است. بنابراین، ما توصیف 10 مورد از محله های لیسبون را شروع نموده ایم که از زیباترین تماشای های لیسبون پرتغال، جاهای تماشای لیسبون پرتغال و جاذبه های گردشگری لیسبون پرتغال به شمار می آید.

10 مورد از جاهای دیدنی پرتغال ، در لیسبون این کارها را انجام دهید

1) محله لیسبون

Baixa و Rossio بعد از زلزله سال 1755 با الگو برداری خیابانی موازی و با برنامه ریزی شهری سازماندهی شد. آنها شامل چندین میدان بزرگ مانند Praça de Dom Pedro IV، Praça da Figueira و Praça dos Restauradores است که هر کدام از آنها مملو از مردم است. این نیز جایی است که شما می توانید چندین خیابان پیاده روی محبوب را پیدا کنید: Rua das Portas de Santo Antão، Rua Augusta و Avendida da Liberdade (نه پیاده رو، اما با سنگفرشی وسیع است- خانم ها، از کفش هایی پاشنه های نازک نمیتوانند استفاده نمایند و یا احتمالا شما زیبایی پیاده رو های موزاییک شده را درک نکنید). حتما از ایستگاه قطار روسیو، با معماری گوتیک و با نگاهی به داخل، با دکوراسیون کاشی و سرامیک تماشا کنید.

Bairro Alto و Chiado در محل شب زنده داری هستند. اما در طول روز نیز منطقه ها تماشای بسیاری وجود دارد: از Praça dos Restauradores راه آهن فانوس دریایی Glória تماشا کنید (یکی دیگر از راه آهن ها Bica را امتحان کنید، در طرف دیگر از Bairro Alto تماشا کنید. به پایین نگاه کنید) و در بالا از چشم انداز تحسین برانگیز belvédère لذت ببرید. سپس در خیابان Bairro Alto قدم بزنید و به سمت کنوونتو موزه کومو، که یک کلیسا بدون سقف است بروید. از آنجا، می توانید Elevador de Santa Justa را ببینید (پایین را ببینید).

Alfama، Graça و Mouraria قدیمی ترین منطقه ها در لیسبون هستند. در خیابان های شلوغ قدم بزنید و از منظره ها فوق العاده کاستلو سان جورج و میراوردو سانتا لووزیا لذت ببرید. در Graça، لارگو د گراسا، Igreja da Graça و Miradouro da Nossa Sentora do Monte را ببینید.

بلم جایی است که واسکودا گاما از سال 1497 میلادی برای کشف خاور دور و Monumento das Descobertas (اثر تاریخی کشف شده) به نمایش گذاشته شده است. این نیز یک ربع پیاده روی آرام و دوست داشتنی است تا pastéis de nata در Antiga Confeitaria de Belém را معروف کند. این شامل تعدادی از آثار تاریخی است، مانند Mosteiro dos Jerónimos در لیست یونسکو است (به زیرنگاه کنید)، موزه dos Coches، با مجموعه ای چشمگیر از کالسکه های باستانی و قلعه کوچک تزئین شده برج بلم است (به پایین نگاه کنید). از بلم، شما بعلاوه بعضی از منظره ها خیره نماینده از Ponte 25 de Abril را می بینید (به پایین نگاه کنید).

Parque das Nações برای نمایشگاه 1998 ساخته شده است و آکواریوم (Oceanário Lisboa) با یک مخزن بزرگ ماهی در وسط، که به بیش از دو طبقه گسترده شده است برای بازدید نمایندگان جالب است.

2) Elevador de Santa Justa (از سانتا جیوستا بالا بروید)

45 متر ارتفاع دارد و به سبک نئو گوته در سال 1902 به وسیله Raul Mesnier de Ponsard، شاگرد Gustav Eiffel ساخته شده است.

3) خطوط راه آهن

بیکا (معبد ملی طبقه بندی شده)، Glorria و Lavra (سه تا از قدیمی ترین معابد ، قبل از 1884 هستند) و از زیباترین جاهای تماشای لیسبون پرتغال و تماشای های لیسبون پرتغال برای گردشگران می باشد.

4) تراموا 28

تراموا 28 بعضی از جالب ترین بخش های تاریخی را به هم متصل می نماید: Bairro Alto، Alfama، Graça.

نکته: برای یک بلیط مترو 24 ساعته فقط 4 یورو هزینه کنید، زیرا شامل نه تنها مترو، بلکه آسانسور سانتا جاستا، راه آهن و تمام تراموا و اتوبوس است.

5) کاستلو سان جورج

این قصر در بالاترین تپه لیسبون واقع در بالای قلعه که به 138 سال قبل از میلاد مسیح برمیگردد، ساخته شده است و از برترین جاذبه های گردشگری لیسبون پرتغال محسوب می گردد. این قلعه دارای چشم انداز پانورامای عالی در لیسبون است. قلعه نام خود را از سنت Gorges پس از مسیحیان آن را دوباره از مورس در سال 1147 به دست آورد.

6) Mosteiro dos Jerónimos - مکانی ثبت شده در میراث یونسکو

پادشاه ملوانان به علت قرار دادن آن در بلم، جایی که واسکو دا گاما از سفر خود به هند بازگشت به سنت جرئوم اختصاص داده شد. شما می توانید قبر او را در کلیسا پیدا کنید. معماری شگفت انگیزی دارد حتما به جزئیات حک شده روی ستون های سنگی نگاه کنید که از منحصر به فرد ترین تماشای های لیسبون پرتغال می باشد.

7) برج بلم

یکی از قلعه ها از ورود دریایی به لیسبون به وسیله رود (تاقوس) ریو مایور حفاظت میکند. در سال 1515 ساخته شده است که عصر طلایی کشف پرتغالی ها از دنیا است. منظره ها عالی از بالا، اگر شما ذهنیت صعود از خیابان های باریک و سخت را ندارید پس اجازه دهید که مردم در هر دو جهت عبور نمایند.

8) پل 25 آوریل

پل 25 آوریل (منظره ها عالی از مجسمه کریستو ری، قلعه سنت جورج و خیابان های بلم) در زمان حکومت سالازار ساخته شد و در اصل Ponte Salazar نام گرفت. این به وسیله مهندسانی که پل مشهور سان فرانسیسکو را ساختند ساخته شده است و اگر چه دو پل مشابه هستند، اما آنها یک نسخه یکسان از یکدیگر نیستند. هنگامی که در سال 1966 ساخته شد، طولانی ترین پل در اروپا بود، که اکنون این عنوان متعلق به پل واسکو دو گاما است و از جاهای تماشای لیسبون پرتغال می باشد، در طرف دیگر لیسبون (برترین منظره ها از برج پل واسکو دو گاما) را می بینید.

9) کریستو ری (پادشاه مسیحی)

مجسمه کریستو ری در سال 1959 پس از مجسمه معروف مسیح نجات دهنده در ریو دو ژانیرو ساخته شد و از محبوب ترین جاهای تماشای لیسبون پرتغال و جاذبه های گردشگری لیسبون پرتغال برای گردشگر ها می باشد. ارتفاع این ساختمان بیش از 200 متر است، با برج 184 متری و پل 25 آوریل، لیسبون و رودخانه تگوس قابل توجه و تماشای است.

10) سینترا

سفر به سینترا لیسبون در کمتر از یک ساعت به وسیله قطار از لیسبون، برای هر مسافر لازم است. شهر و اطراف آن پر از کاخ های زیبا است، به عنوانی که در آن محل اقامت تابستانی سلطنتی بوده است. Palácio Nacional de Sintra، با دو دودکش بزرگ در آشپزخانه قدیمی، تداعی نماینده یکی از کارخانه ها، Quinta da Regaleira، کاخ و باغ های سورئال و Palácio da Pena، بر روی تپه را از دست ندهید. برای قیمت Palácio da Pena مراقب باشید: 11 یورو برای کاخ و باغ ها، 4.50 یورو برای اتوبوس از سینترا به پنا و 2 یورو برای قطار (اختیاری) برای ورود به باغ و کاخ واقعی احتیاج است. در مسیر سینترا، در کیوئلز قطار متوقف می گردد، و قصر قطعا ارزش بازدید دارد. به تضاد بین کاخ زیبا و شهرقدیمی در راه ایستگاه قطار توجه داشته باشید که از تماشای های لیسبون پرتغال می باشد.

منبع: همگردی
انتشار: 15 دی 1401 بروزرسانی: 15 دی 1401 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1531

به "10 مورد از جاهای دیدنی پرتغال ، در لیسبون این کارها را انجام دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مورد از جاهای دیدنی پرتغال ، در لیسبون این کارها را انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید