تور افریقای جنوبی: یافته های نو محققان آفریقای جنوبی در خصوص اومیکرون

به گزارش مجله یافان به نقل از نیواطلس، کمتر از یک هفته پس از آنکه سازمان بهداشت دنیای سویه تازه ویروس کرونا را اومیکرون نام گذاری کرد، تعیین شد که این سویه در حداقل 38 کشور دنیا پخش و مشاهده شده است.

تور افریقای جنوبی: یافته های نو محققان آفریقای جنوبی در خصوص اومیکرون

با تور افریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس ژوهانسبورگ را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

دو آنالیز نو که در آفریقای جنوبی صورت گرفته، نشان داده است که این سویه در بدن انسان به سرعت پخش می گردد و می تواند خطرآفرین باشد.

آنالیز این سویه در بدن یک بیمار اهل آفریقای جنوبی نشان می دهد سویه یادشده نسبت به سویه های قبلی شدت بیماری کمتری ایجاد می نماید. در عین حال افرادی که قبلاً به کرونا مبتلا شده اند بیشتر محتمل است مجدداً به سویه اومیکرون مبتلا شوند.

گزارش نو شورای تحقیقات پزشکی آفریقای جنوبی نیز حاکی است که اگر چه شیوع این ویروس بالاست، اما شدت بیماری ناشی از ابتلاء به آن زیاد نیست و بیشتر بیماران مبتلا به سویه اومیکرون نیازی به اتصال به دستگاه اکسیژن پیدا نمی نمایند. جالب اینجاست که بیشتر این بیماران در ابتدا به دلایل پزشکی دیگر در بیمارستان بستری شده و آزمایشات معمول ابتلاء به عفونت را نشان می دهد.

یافته مهم دیگر ابتلای بیشتر افراد جوان به سویه اومیکرون است. 80 درصد از موارد بستری بیماران کووید -19 در بیمارستان های آفریقای جنوبی در دو هفته گذشته مربوط به افراد زیر 50 سال بوده است. می توان حدس زد که مقدار بالای موارد ابتلاء به اومیکرون در افراد جوان تر می تواند نشانه ای باشد که واکسن ها علیه آن مؤثر هستند. 57 درصد از افراد بالای 50 سال در آفریقای جنوبی واکسینه شده اند در حالی که این مقدار برای افراد زیر 50 سال تنها 34 درصد است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آذر 1400 بروزرسانی: 20 آذر 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1226

به "تور افریقای جنوبی: یافته های نو محققان آفریقای جنوبی در خصوص اومیکرون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور افریقای جنوبی: یافته های نو محققان آفریقای جنوبی در خصوص اومیکرون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید