هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره سهل انگاری در برابر کرونا و تقلیل آن به آنفلوانزا

به گزارش مجله یافان، خبرگزاری خبرنگاران-سازمان جهانی بهداشت درباره مقایسه بیماری کووید-19 با آنفلوانزا هشدار داد.

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره سهل انگاری در برابر کرونا و تقلیل آن به آنفلوانزا

به گزارش خبرگزاری مجله یافان به نقل از رویترز، سازمان دنیای بهداشت (WHO) اعلام نمود کووید-19 نباید با آنفلوانزا مقایسه گردد.

این سازمان گفت، دولت های سراسر دنیا نباید به مردم پیشنهاد نمایند که داده ها ناگهان تغییر نموده اند، یا ویروس ناگهان به شدت ضعیف شده است.

دکتر دیوید نابارو، فرستاده ویژه سازمان بهداشت دنیای برای کووید-19، گفت که خاتمه (پاندمی) در تیررس است اما اضافه کرد اروپا فقط از نیمه راه در یک ماراتن عبور نموده است.

دکتر نابارو در پاسخ به سوالی در خصوص اظهاراتی مبنی بر اینکه باید با کووید-19 رفتاری مشابه با آنفلوانزا داشت، به اسکای نیوز گفت: من مدام فکر می کنم افرادی که این پیش بینی های شگفت انگیز را انجام می دهند چه می دانند که من و همکارانم در سازمان دنیای بهداشت نمی دانیم.

وی اضافه کرد: ببینید، آنچه مردم از سراسر دنیا می بینند و به سازمان دنیای بهداشت گزارش می دهند این است که این ویروس هنوز بسیار بسیار خطرناک است، به ویژه برای افرادی که واکسینه نشده اند و پیش تر در معرض آن قرار نگرفته اند.

او ادامه داد: (ویروس) بعلاوه می تواند جهش یابد و سویه هایی را ایجاد کند و ما چندین مورد را دیده ایم، اما می دانیم که تعداد بیشتری از آن ها خیلی دور نیستند. بنابراین صادقانه بگویم، ما نمی گوییم که این بیماری باید مانند آنفلوانزا یا در واقع مانند هر چیز دیگری در نظر گرفته گردد. این یک ویروس نو است و ما باید طوری با آن رفتار کنیم که انگار پر از شگفتی است، بسیار بد و نسبتاً حیله گر است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 19 فروردین 1401 بروزرسانی: 19 فروردین 1401 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1347

به "هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره سهل انگاری در برابر کرونا و تقلیل آن به آنفلوانزا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره سهل انگاری در برابر کرونا و تقلیل آن به آنفلوانزا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید