تور آفریقای جنوبی: چطور از فرودگاه ژوهانسبورگ به مرکز شهر برویم؟

به گزارش مجله یافان، حمل و نقل فرودگاه ژوهانسبورگ | Johannesburg Airport Transportation

فرودگاه اولیور تامبو (OR Tambo Airport) که سابقا فرودگاه بین المللی ژوهانسبورگ نامیده می شد در فاصله 21 کیلومتری از مرکز شهر ژوهانسبورگ قرار گرفته است. تورهای نوروزی متعددی به مقصد این شهر آفریقایی برگزار می گردد و ایرانی های بسیاری ترجیح می دهند ایام نوروز را به آفریقای جنوبی سفر نمایند. اگر شما هم بلیت هواپیمای ژوهانسبورگ را رزرو نموده اید یا قصد دارید در آینده به این شهر سفر کنید به احتمال بسیار زیاد بلیتتان به مقصد فرودگاه اولیور تامبو ژوهانسبورگ خواهد بود. اگر با استفاده از تور آفریقای جنوبی به این کشور سفر می کنید نیازی نیست نگران حمل و نقل فرودگاه ژوهانسبورگ باشید ، چون معمولا این خدمات از سوی مجریان تور ارائه می گردد. اما اگر به صورت شخصی به ژوهانسبورگ سفر می کنید ضروری است از قبل اطلاعاتی در خصوص گزینه های حمل و نقل فرودگاه داشته باشید. در این مطلب قصد داریم این گزینه ها را به شما معرفی کنیم تا اگر گذرتان به این فرودگاه افتاد بتوانید به راحتی خود را به هتل و مرکز شهر برسانید. با خبرنگاران همراه باشید.

تور آفریقای جنوبی: چطور از فرودگاه ژوهانسبورگ به مرکز شهر برویم؟

با تور آفریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس ژوهانسبورگ را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

فرودگاه اولیور تامبو ژوهانسبورگ

فرودگاه اولیور تامبو در نزدیکی شهر ژوهانسبورگ واقع شده است و اصلی ترین فرودگاه بین المللی در کشور آفریقای جنوبی است. این فرودگاه شاهراه اصلی ورود گردشگران به این کشور شگفت انگیز است و سالانه بیش از 20 میلیون مسافر از این فرودگاه استفاده می نمایند. فرودگاه ژوهانسبورگ پررفت و آمدترین فرودگاه قاره آفریقا به شمار می رود و 21 کیلومتر با شهر ژوهانسبورگ فاصله دارد. شرکت هواپیمایی آفریقایی جنوبی از این فرودگاه به عنوان قطب اصلی فعالیت هایش استفاده می نماید و بیش از 50 ایرلاین در فرودگاه ژوهانسبورگ فعال هستند. گزینه های حمل و نقل فرودگاه ژوهانسبورگ متنوع است و با اتوبوس، مینی بوس، قطار و تاکسی می توانید خود را به هتل و مرکز شهر برسانید. در ادامه هر یک از این موارد را جداگانه شرح می دهیم.

سرویس شاتل هتل

بیشتر هتل های بزرگ در شهر ژوهانسبورگ، سرویس شاتل ویژه خود را دارند و مسافران هتل را از فرودگاه به هتل منتقل می نمایند. بنابراین اگر هتلی که رزرو نموده اید چنین سرویسی ارائه می نماید برترین گزینه حمل و نقل فرودگاه ژوهانسبورگ خواهد بود. با هماهنگی با مسئولین پذیرش هتل می توانید جایگاه اتوبوس را از قبل رزرو کنید. در این صورت مطمئن خواهید بود که هنگام رسیدن به فرودگاه، اتوبوس منتظر شما خواهد بود. اگر از قبل رزرو ننموده اید نیز نگران نباشید، به محض رسیدن به فرودگاه نیز می توانید با پذیرش هتل تماس بگیرید و هماهنگی های لازم را برای حمل و نقل انجام دهید.

سرویس مینی بوس

یکی دیگر از گزینه های حمل و نقل فرودگاه ژوهانسبورگ سرویس مینی بوس فرودگاه است. این مینی بوس ها در مسیرهای مختلف حرکت می نمایند و مسافران را به مرکز شهر و نقاط مختلف ژوهانسبورگ می رسانند. این مینی بوس ها در مقایسه با تاکسی بسیار مقرون به صرفه تر هستند و در مسیرهای مختلف حرکت می نمایند. در باجه های داخل فرودگاه در سالن پروازهای ورودی می توانید یکی از این سرویس ها را رزرو کنید. دقت داشته باشید که سرویس های غیر رسمی زیادی نیز در فرودگاه وجود دارد، اما کیفیت خدمات و سرویس دهی آن ها قابل اطمینان نیست. پس بهتر است از سرویس های رسمی فرودگاه برای رفتن به هتل و مرکز شهر بهره ببرید.

کرایه اتومبیل

کرایه اتومبیل نیز یکی دیگر از انتخاب های شما در بین گزینه های حمل و نقل فرودگاه ژوهانسبورگ است. بیشتر آژانس های کرایه اتومبیل بین المللی در فرودگاه اولیور تامبو حضور دارند و خدمات و سرویس های متنوعی را به مسافران ارائه می نمایند. شما می توانید با مقایسه خدمات و سرویس ها و البته قیمت، برترین و مناسب ترین شرکت را انتخاب کنید. باجه های کرایه اتومبیل در سالن عمومی پروازهای ورودی داخلی وجود دارد.

قطار

چند سالی است که شبکه ریلی جدیدی از فرودگاه به سمت ساندتون (Sandton) ساخته شده است. این قطار پرسرعت که گاترین (Gautrain) نام دارد مسافران را به ساندتون می رساند و از آنجا می توان با قطار دیگری به مرکز شهر ژوهانسبورگ سفر کرد. سفر با قطار حدود 25 دقیقه طول می کشد. ایستگاه قطار در ساختمان اصلی فرودگاه واقع شده است و با دنبال کردن تابلوهای راهنما به راحتی می توانید به ایستگاه برسید. با مراجعه به سایت قطار گاترین می توانید زمانبندی حرکت قطارها و سایر اطلاعات لازم را مشاهده کنید.

تاکسی

تاکسی های فرودگاه با چراغ زرد رنگ روی سقفشان کاملا تعیین هستند و همگی با تاکسیمتر کار می نمایند. تاکسی گران ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه ژوهانسبورگ است، اما مسلما رفاه و راحتی بیشتری برای شما فراهم می نماید و شما را دقیقا درب هتل یا مقصد پیاده می نماید. اگر برای اولین بار به ژوهانسبورگ سفر می کنید و با شهر آشنایی ندارید شاید برترین گزینه حمل و نقل فرودگاه ژوهانسبورگ استفاده از تاکسی باشد. اگرچه بسیاری از افراد محلی به علت قیمت بالا از تاکسی استفاده نمی نمایند، اما برای جهانگرد ها و گردشگران خارجی گزینه مطمئن و سریعی محسوب می گردد.

وقتی داخل ساختمان فرودگاه قرار دارید ممکن است افرادی به شما پیشنهاد سوار شدن بدهند. مراقب باشید، چون این تاکسی های غیرمجاز ممکن است کرایه ای به مراتب بیشتر از تاکسی های فرودگاه از شما دریافت نمایند. پس بهتر است توجهی نکنید و مستقیما به سمت ایستگاه تاکسی ها در بیرون سالن پروازهای ورودی بروید. با استفاده از تاکسی در مدت زمان 30 الی 45 دقیقه می توانید به مرکز شهر ژوهانسبورگ برسید. قبل از سوار شدن مطمئن شوید که راننده آدرس هتل یا مقصدتان را به خوبی بلد است و اصرار کنید که حتما از تاکسیمتر استفاده کند. در فرودگاه ژوهانسبورگ تاکسی های مینی بوسی نیز وجود دارد که ظرفیت جابجایی 12 مسافر را دارد. بنابراین اگر به صورت گروهی سفر می کنید این مینی بوس ها گزینه ای به صرفه برای شما خواهند بود.

منبع: johannesburg-airport.com

منبع: الی گشت
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1350

به "تور آفریقای جنوبی: چطور از فرودگاه ژوهانسبورگ به مرکز شهر برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آفریقای جنوبی: چطور از فرودگاه ژوهانسبورگ به مرکز شهر برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید