پیشگامی یزد در فراوری انرژی تجدیدپذیر برق در کشور

به گزارش مجله یافان، مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت: استان یزد با 81/5 مگاوات برق خورشیدی در جایگاه اول کشور واقع شده است.

پیشگامی یزد در فراوری انرژی تجدیدپذیر برق در کشور

محمد میرشمس مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت: پنل های خورشیدی سرمایه گذاری مطمئن برای هر خانواده که به گفته بهره برداران ارزان است طی قراردادی 20 ساله با دولت منعقد و از مزیت ها و عایدی آن بهره مند می شوند.

او اضافه نمود: پنل های خورشیدی یا سیستم های فتو ولتائیک، پدیده ای که در اثر تابش نور خورشید بدون استفاده از مکانیزم های محرک مکانیکی الکتریسیته فراوری می نماید.

به گفته او عدم آلودگی زیست محیطی و به عنوان انرژی پاک، تامین رایگان برق بعد از سرمایه گذاری اولی، سهولت در نصب، عدم احتیاج به سوخت های فسیلی، استهلاک کم و طول عمر بالا و متناسب بودن با شرایط آب و هوایی کشور با توجه به تعداد زیاد روز های آفتابی از مهمترین مزایای استفاده از پنل های خورشیدی برای فراوری انرژی برق است.

میرشمسی ادامه داد: این پنل که باعث صرفه جویی در مصرف آب و سوخت های فسیلی می گردد، علاوه بر فضای پشت بام واحد های مسکونی، در محوطه های باز، پارکینگ ها، پشت بام واحد های فراوریی و صنعتی و حتی در سقف سوله ها قرار می گیرد.

کمانی معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق کشور گفت: طرح احداث 110 هزار واحد انشعابی 5 کیلوواتی در کشور مدتی است که شروع شده که از این تعداد سهم استان یزد 4 هزار واحد است که با هدف توانمندسازی خانواده های تحت پوشش نهاد های حمایتی و فراوری انرژی پاک ظرف مدت یکسال در استان یزد احداث می گردد.

او اضافه نمود: منابع این طرح حمایتی به وسیله تسهیلات کم بهره ای است که در اختیار مددجویان قرار می گیرد.

مجله یافان یزد یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 مهر 1401 بروزرسانی: 27 مهر 1401 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1498

به "پیشگامی یزد در فراوری انرژی تجدیدپذیر برق در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشگامی یزد در فراوری انرژی تجدیدپذیر برق در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید