پکن: رفتار مقامات آمریکا درباره ویروس کرونا غیرمنطقی است

به گزارش مجله یافان، چین ادعای مقامات آمریکا مبنی بر این که واکنش با تاخیر پکن به کرونا باعث وخیم تر شدن اوضاع جهانی شده، را مورد انتقاد قرار داد.

پکن: رفتار مقامات آمریکا درباره ویروس کرونا غیرمنطقی است

به گزارش به نقل از رویترز، چین از رفتار غیرمنطقی و غیرمسئولانه مقامات آمریکا که معتقدند واکنش دیرهنگام پکن به کرونا باعث وخیم تر شدن اوضاع دنیای شده، انتقاد کرد.

روز چهارشنبه رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا، چین را به دلیل واکنش دیرهنگام به موارد اولیه ویروس کرونا متهم نموده و گفت برای این تاخیر، دنیا حداقل دو ماه برای آمادگی در مقابل این ویروس زمان احتیاج خواهد داشت.

روز پنج شنبه، طی کنفرانسی خبری در پکن، گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین، در پاسخ به این ادعای اوبراین گفت نظرات غیرعقلانی و غیرمسئولانه بعضی مسئولان آمریکا کمکی برای مقابله با همه گیری کرونا نخواهد کرد.

او در ادامه اعلام کرد کوشش های چین برای کند کردن فرایند شیوع ویروس کرونا، به همه کشور ها این فرصت را داده تا برای مقابله با این ویروس آماده شوند.

وی اضافه نمود: امیدواریم بعضی مقامات آمریکا به جای سرزنش کردن چین، زمان و انرژی خود را صرف کار بر روی این ویروس و همکاری نمایند.

ویروس کرونا نخستین بار در اواخر دسامبر سال گذشته در شهر ووهان چین و مناطق اطراف هوبئی دیده شد. تا به امروز دوسوم از موارد ثبت دنیای این ویروس از این مناطق بوده است.

اما در هفته های اخیر بیشترین موارد ابتلا در خارج از چین گزارش شده است.

مقامات چین در ماه ژانویه و فوریه اقداماتی، نظیر تعطیلی کامل شهر هوبئی، برای کاهش سرعت شیوع این بیماری انجام دادند.

اما اوبراین روز چهارشنبه مدعی شد: مقامات چین به جای اقداماتی برای جلوگیری از شیوع این بیماری، آن را در ووهان مخفی کردند.

مشاور امنیت ملی آمریکا در ادامه اضافه نمود: ما بهترین اقدامات را برای مقابله با این ویروس انجام دادیم. روش چین و نحوه برخورد چین با این بیماری درست نبوده است.

بیش از 120 هزار نفر در سرتاسر دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این میان 4 هزار و 298 نفر جان خود را از دست داده اند. در آمریکا تعداد مبتلایان 975 نفر و تعداد مرگ ومیر 30 نفر اعلام شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 191

به "پکن: رفتار مقامات آمریکا درباره ویروس کرونا غیرمنطقی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن: رفتار مقامات آمریکا درباره ویروس کرونا غیرمنطقی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید