نذر حدود 200 جلد کتاب توسط بازیگر تئاتر در اصفهان

به گزارش مجله یافان، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در اصفهان، 1400 سال از واقعه عاشورا و شهادت امام حسین (ع) می گذرد و پس از یک هزاره و نزدیک به پنج قرن سالانه مسلمانان جهان بالأخص شیعیان ایران این سالگرد را در تقویم هجری به عزاداری و پخش نذورات می پردازند.

نذر حدود 200 جلد کتاب توسط بازیگر تئاتر در اصفهان

با شیوع بیماری همه گیر کورونا امسال، هیئات و اجتماعات مذهبی با موانع بسیاری روبه رو شدند. اما بودند هیئاتی که با رعایت کامل مسائل بهداشتی، فاصله اجتماعی و رعایت حال شرایط جامعه، در کنار شور حسینی شعور حسینی را به عرضه نمایش بگذارند. همراه با همین موضوع نذورات به طرق مختلفی بین نیازمندان و اهالی شهر پخش می شد؛ اما در اصفهان یک نذر خاص صورت پذیرفت و یکی از این نذورات، کتاب بود.

سیروس همتی، هنرمند تئاتر، سینما و تلوزیون و نویسنده کتاب هایی چون مزا مزا و ریحانه خانم در گفت وگو با خبرنگار ایبنا بیان نمود: چند روز پیش از عاشورای امسال، در جریان یک برنامه مجازی در حوزه نویسندگی و کارگردانی با یکی از هنرمندان اصفهانی، به فیلمی اشاره شد که در اصفهان خاطره خوبی از آن دارم و تهیه کننده آن زنده یاد حمید محمدی بود. با توجه به نیکی زبان زدی که ایشان از خود به یادگار گذاشته بود، عنوان کردم که اولین نمایشنامه ای که از من در اصفهان اجرا شود، ضمن اینکه هر یک از اجراها را به روح بزرگ حمید محمدی تقدیم می کنم، از دریافت هر گونه حق الزحمه ای صرف نظر خواهم کرد و توقع مالی نخواهم داشت.

وی در ادامه افزود: آقای بیژن قدوسی هنرمند و نویسنده اصفهانی، اعلام آمادگی کرد که حدود 200 جلد از کتاب های من را از نشر نیستان خریداری کند تا بعد از امضای این کتاب ها توسط اینجانب، در بین علاقه مندان به کتاب و عرصه نمایش توزیع شود.

بیژن قدوسی، هنرمند و اهل قلم اصفهانی هم با اشاره به تأثیر تصمیم حمایت گرانه سیروس همتی بیان نمود: بنا به لطفی که آقای همتی به علاقه مندان هنر و ادبیات در اصفهان داشت، در جهت حمایت از حوزه نشر و کتاب و حمایت از تولید آثار ارزشمند از ایشان خواستم که کتاب ها را به یاد حمید محمدی امضا کند تا در شب عاشورا در بین دانشجویان و علاقه مندان پخش بشود و خیرش به روح حمید محمدی مرحوم برسد.

این تصمیم و این کنش، می تواند آغازگر اتفاقی مثبت در جهت ترویج کتاب و کتاب خوانی باشد. در کنار نذوراتی مثل غذا و شربت و شیرینی، نذر کتاب هم با توجه به نزول سرانه کتاب خوانی، در این روزها یک کار خیر بی سابقه تلقی خواهد شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 540

به "نذر حدود 200 جلد کتاب توسط بازیگر تئاتر در اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نذر حدود 200 جلد کتاب توسط بازیگر تئاتر در اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید