موچی دسر مرگ آور ژاپنی ، فروش آنلاین بلیط هواپیما به مقصد ژاپن

به گزارش مجله یافان، ژاپن کشوری با تنوع فراوان در غذا است. بعلاوه بعضی از جالب ترین و خلاقانه ترین غذاها در ژاپن دیده می شوند. خیلی از گردشگران شجاع به ژاپن سفر می نمایند تا غذاهای جالب و البته کمی عجیب این کشور را امتحان نمایند. بعضی از غذاهای این کشور به علت مواد مورد استفاده یا بعضی حیوانات سمی غذاهای خطرناکی هستند. در چند مورد افرادی که این غذاها را خورده اند از جهان رفته اند. اما این خطرات چیزی از معمول بودن این غذاها در ژاپن کم نمی کند. با مجله خبرنگاران همراه باشید تا موچی این دسر کشنده ژاپن را به شما معرفی کنیم.

موچی دسر مرگ آور ژاپنی ، فروش آنلاین بلیط هواپیما به مقصد ژاپن

موچی ؛ غذای خطرناک اما قابل دسترس

برخلاف فوکو یکی از غذاهای خطرناک ژاپنی که از بادکنک ماهی تهیه می گردد و باید حتما به وسیله آشپزهای دوره دیده آماده گردد، غذای خطرناک دیگری که به شما معرفی می کنیم خیلی بیشتر در دسترس است و بیش از 10 الی 20 نوع از آنها را می توان در سوپرمارکت ها پیدا کرد. موچی این دسر زیبا و خوشمزه ژاپنی به حدی خطرناک است که سالانه مقامات ژاپنی باید به مردم هشدار دهند که مراقب باشند در اثر خوردن آن نمیرند. بلیط تهران استانبول

درباره موچی

موچی به اسم کیک برنجی هم شناخت می گردد. این کیک برنجی خوشمزه یک دسر سنتی ژاپنی است. اگر آن را امتحان نکرده باشید شرح ساختار آن کمی مشکل است. می توان گفت ترکیبی چسبناک از برنج و خمیر است. این دسر به تنهایی طعم خاصی ندارد اما با دیگر مواد اولیه مانند شکر یا آنکو که همان پوره لوبیای قرمز شیرین است ترکیب شده و به یک دسر خوشمزه تبدیل می گردد. این دسر در مناسبت های خاص مانند سال نو هم خورده می گردد. بلیط هواپیما تهران آنتالیا

فرایند تهیه موچی در طول قرن ها از یک نسل به نسل بعدی انتقال یافت. روش تهیه کردن این دسر شامل کوبیدن نوعی برنج دانه کوتاه است که به صورت دستی یا با دستگاه انجام می گردد. این کوبیدن تا زمانی ادامه پیدا می نماید که مانند یک توپ ژلاتینی گردد. تاریخ دقیق ابداع این دسر معین نیست اما باستان شناسان با توجه به ابزار تهیه موچی تاریخ آن را به دوران کوفون، از سال 250 تا 538 پس از میلاد مسیح (ع) نسبت می دهند.

چه زمانی موچی سرو و خورده می گردد

موچی را به راحتی می توان در سوپرمارکت های ژاپن پیدا کرد. اما بعضی از انواع آن فصلی هستند و در بعضی مناسبت های خاص و تعطیلات خورده می شوند. برای مثال در فصل بهار موچی ساکورا به معنای شکوفه های گیلاس خورده می گردد و از انواع بسیار محبوب این دسر به تعداد می رود. روز بچه ها هم موچی مخصوص خود را دارد که کاشی وا موچی نامیده می گردد.

موچی بیشتر در ایام سال نو که یکی از مهم ترین تعطیلات ژاپن است خورده می گردد. در این روزها موچی با انواع غذاهای سرو می گردد. ژاپنی ها اعتقاد دارند که هرچه بافت کششی این دسر بیشتر باشد نشان دهنده سلامت و عمر طولانی است. بلیط هواپیما تهران مشهد

چرا موچی خطرناک است؟

تا به امروز دو مرگ در اثر خوردن موچی در جشن سال نوی 2018 در ژاپن گزارش شده است. علاوه بر این 7 مورد به سختی آسیب دیده و 15 نفر بستری شده اند. به علت بافت بسیار چسبنده این دسر، خطرات خفگی با این دسر بسیار بالا است. سالمندان و بچه ها بیشتر از دیگران مستعد خفگی با این دسر هستند و از میان این دو گروه سالمندان بیشتر در معرض خطر هستند. طبق گزارشات در پنج سال گذشته افراد بالای 65 سال بیشترین مقدار مراجعه به اورژانس را داشته اند.

هر سال، سازمان آتش نشانی ژاپن و مقامات این کشور بیانیه ها و هشدارهایی مبنی بر استفاده از موچی صادر می نمایند. آنها به مردم توصیه می نمایند این کیک را هنگام خوردن به قطعات کوچکتری تقسیم نمایند و آن را به آرامی بجوند. آنها بعلاوه به خانواده ها پیشنهاد می نمایند هنگام خوردن این دسر مراقب بچه ها و افراد سالمند باشند.

هنگام خفگی با موچی چه اقداماتی ضروری است؟

اگر فردی دچار خفگی با موچی گردد باید او را برگردانید به طوری که صورتش به سمت زمین باشد و محکم به پشت آنها بکوبید تا کیک از دهانشان خارج گردد.البته روش های عجیب و غریب دیگری به وسیله ژاپنی ها برای نجات بیماران استفاده شده است. برای مثال، زنی با استفاده از جارو برقی کوشش کرد کیک را از گلوی پدر 70 ساله اش بیرون بکشد. البته این کار جان پیرمرد را نجات داد اما از سازمان سلامت ژاپن هشدارهای جدی ای مبنی بر آسیب زدن به ارگان های داخلی منتشر شد.

برای خرید بلیط هواپیما به مقصد ژاپن به صفحه اصلی وبسایت مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1119

به "موچی دسر مرگ آور ژاپنی ، فروش آنلاین بلیط هواپیما به مقصد ژاپن" امتیاز دهید

2 کاربر به "موچی دسر مرگ آور ژاپنی ، فروش آنلاین بلیط هواپیما به مقصد ژاپن" امتیاز داده اند | امتیاز: 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موچی دسر مرگ آور ژاپنی ، فروش آنلاین بلیط هواپیما به مقصد ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید