مقصد نو مستاجرهای شمال تهران

به گزارش مجله یافان، چند ویژگی مهم قیمتی، سکونتی، منطقه ای و معاملاتی در دو منطقه جنوبی تهران، این دو منطقه را به مقصد گروه قابل توجهی از مستاجران نیمه شمالی مرکز تبدیل نموده است. رصد دنیای اقتصاد از تازه ترین شرایط بازار اجاره مسکن شهر تهران نشان می دهد از ابتدای تابستان و همزمان با اعمال نرخ های تازه در قراردادهای اجاره، منطقه 9 و 10 شهر تهران به مقصد تازه گروه تازه ای از مستاجران نیمه شمالی مرکز به خصوص ساکنان منطقه 2 و 5، تبدیل شده اند.

مقصد نو مستاجرهای شمال تهران

به گزارش دنیای اقتصاد، اگرچه این دو منطقه پیش تر نیز جزو منطقه ها پرتقاضا برای خرید و اجاره واحدهای مسکونی بودند اما تابستان سال جاری، مهاجرت از منطقه ها نیمه شمالی به این دو منطقه بیشتر شد. یک دلیل مهم استقبال ساکنان محلات مصرفی نیمه شمالی تهران از این منطقه ها، به اختلاف حداقل 30 درصدی سطح اجاره بهای مسکن این دو منطقه با اجاره بهای مسکن در دو منطقه شمالی یاد شده برمی گردد. اجاره بها در منطقه ها 9 و 10 شهر تهران به طور میانه حول و حوش 30 تا 40 درصد نسبت به محله های مصرفی منطقه 2 (شهرآرا، گیشا، مرزداران و....) و بعلاوه محله های منطقه 5 (پونک و...)، کمتر است و همین موضوع باعث شده است در حالی که رشد اجاره بهای مسکن طی یکسال گذشته در این منطقه ها نیز تقریبا معادل همین مقدار اختلاف بوده است گروه زیادی از مستاجرها که توان پرداخت اجاره بهای تازه در نیمه شمالی را ندارند به این منطقه ها روی بیاورند. ضمن آنکه این دو منطقه عملا در مرز دو نیمه شمالی وجنوبی واقع شده و فاصله آنها با نیمه شمالی نسبت به سایر منطقه ها جنوبی تهران کمتر است. نزدیکی این منطقه ها به مرکز شهر و بعلاوه شرایط دسترسی آنها به مراکز کار و... نیز از دیگر عواملی است که باعث پرتقاضا بودن این دو منطقه شده است.

این در حالی است که این دو منطقه، دو کانون اصلی عرضه مسکن ریزمتراژ هستند. در مقابل تنوع متراژی نسبتا خوبی نیز در این منطقه ها مشاهده می گردد و واحدهای میانه وبزرگ متراژ نیز متناسب با احتیاج مستاجرها در آنها یافت می گردد. به لحاظ بافت اجتماعی نیز فاصله کمتری با محلات مصرفی نیمه شمالی در آنها مشاهده می گردد. چرا که از گذشته نیز بخش زیادی از زوج های جوان خانه اولی که در دوران قبل از ازدواج در محله های مصرفی نیمه شمالی مرکز سکونت داشتند، این منطقه ها را برای سکونت خود دست کم در سال های ابتدای زندگی مشترک انتخاب می کردند و از این بابت بافت این منطقه ها در مقایسه با سایر محله های جنوبی، بافتی نسبتا غیربومی است.

منبع: فرارو
انتشار: 1 مهر 1402 بروزرسانی: 1 مهر 1402 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1637

به "مقصد نو مستاجرهای شمال تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقصد نو مستاجرهای شمال تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید