مسائل بخش های ICU در کشور، اشتباه دولت در تزریق یارانه

به گزارش مجله یافان، رئیس انجمن مراقبت های ویژه ایران، گفت: در حال حاضر 7200 تخت آی سی یو در کشور وجود دارد که جوابگوی احتیاج بیماران بخش مراقبت های ویژه نیست.

مسائل بخش های ICU در کشور، اشتباه دولت در تزریق یارانه

به گزارش گروه اجتماعی مجله یافان، به گزارش انجمن مراقبت های ویژه ایران، علی امیر سوادکوهی، در حاشیه هفتمین کنگره بین المللی مراقبت های ویژه ایران در مرکز همایش های رازی، با عنوان این مطلب که در حال حاضر 7200 تخت آی سی یو در کشور موجود است، اضافه نمود: با توجه به هزینه راه اندازی هر تخت آی سی یو که بین 1.5 تا 2 میلیارد تومان است، امکان افزایش این تخت ها با توجه به مسائل مالی کشور، وجود ندارد.

وی با اشاره به استاندارد تخت های ویژه، گفت: 10 درصد تخت های بیمارستانی در کشور باید به آی سی یو اختصاص یابد که با این حساب می بایست 20 هزار تخت آی سی یو داشته باشیم، زیرا حدود 200 هزار تخت بیمارستانی در کشور داریم.

سوادکوهی بر ضرورت مدیریت تخت های ویژه بیمارستانی تاکید نمود و اضافه نمود: وزارت بهداشت باید هر چه سریع تر آئین نامه های مربوط به بخش پست آی سی یو را تصویب و ابلاغ کند تا بتوان از ظرفیت تخت های ویژه بهتر استفاده کرد.

وی ادامه داد: با پوشش بیمه ای خدماتی که در بخش های پست آی سی یو ارائه می گردد، از بار تخت های ویژه کم شده و هزینه ها نیز کاهش می یابد.

رئیس کنگره بین المللی مراقبت های ویژه ایران، گفت: هزینه های خدمات در بخش پست آی سی یو، یک دهم بخش مراقبت های ویژه است.

سوادکوهی با عنوان این مطلب که دولت می بایست پول یارانه را در بخش درمان مردم هزینه می کرد، اضافه نمود: اگر دولت همان موقع که پرداخت یارانه را آغاز کرد، این پول را بابت درمان رایگان اختصاص می داد، الان مردم راضی تر بودند. مثلاً مردم می دانستند از یک سنی به بالا هزینه های درمان آنها صفر می گردد، خیلی راضی تر از دریافت یارانه نقدی بودند.

رئیس انجمن مراقبت های ویژه ایران، گفت: بستری طولانی مدت در بخش مراقبت های ویژه، علاوه بر افزایش هزینه های درمان، با عفونت بیمار بستری همراه است که می تواند سلامت او را تهدید کند. بنابراین، ضروری است که بخش مراقبت های ویژه به بهترین شکل ممکن اداره و مدیریت گردد.

هفتمین کنگره بین المللی مراقبت های ویژه ایران تا روز 20 دی ماه در سالن همایش های رازی ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 72

به "مسائل بخش های ICU در کشور، اشتباه دولت در تزریق یارانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل بخش های ICU در کشور، اشتباه دولت در تزریق یارانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید