مستندی درباره دوگانگی یک طلبه!

به گزارش مجله یافان، مستند خسوف ساخته محسن استادعلی درباره چالش های یک طلبه در خصوص موضوعی خاص ساخته شده است

مستندی درباره دوگانگی یک طلبه!

به گزارش خبرنگار ، مستند خسوف به کارگردانی محسن استادعلی و تهیه کنندگی محسن استادعلی و مسعود زارعیان است.

بعضی عوامل سازنده این اثر عبارتند از کارگردان و فیلمنامه: محسن استادعلی، تهیه کننده: محسن استادعلی، مسعود زارعیان، پژوهشگر: محسن استادعلی، فیلمبردار: فرهاد طالبی نژاد، صدابردار: امین جعفری، تدوینگر: بابک حیدری، صداگذار: سیدعلیرضا علویان، آهنگساز: پژمان خلیلی، مدیر فراوری: سلیم قاسمی، عکاس: محمود حسینی.

در خلاصه داستانش آمده: می گن این خسوف، طولانی ترین خسوف قرن بیست و یکه. شیش ساعت و سیزده دقیقه و چهل و هشت ثانیه، سایه زمین روی ماه می افته و تو این مدت خبری از مهتاب نیست، خبری از نور نیست...

خسوف درباره طلبه جوانی است که در زندگی خود به یک دوراهی رسیده است؛ یک دوراهی عجیب و نامتعارف. طلبه جوان با همسرش بر سر این که یک طلبه تمام وقت باشد که صرفا مباحث حوزوی و دینی را دنبال می نماید یا طلبه ای که در کنار طلبگی می خواهد فیلمسازی و کار مستند کند، در یک مباحثه و جدال دائم قرار گرفته است. کشمکشی که از ابتدا تا انتهای فیلم وجود دارد و این طلبه جوان را دچار نوعی از سردرگمی بی انتها نموده است.

محسن استاد علی برای فراوری خسوف دیپلم افتخار بهترین مستند بلند بخش بین الملل و بهترین کارگردانی را از سیزدهمین جشنواره سینما حقیقت دریافت کرد.

این فیلم به بخش مستند سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر رسیده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 39

به "مستندی درباره دوگانگی یک طلبه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مستندی درباره دوگانگی یک طلبه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید