مذاکره با AFC برای کاهش محرومیت ملی پوش فوتسال ایران

به گزارش مجله یافان، ابوالقاسم عروجی ملی پوش فوتسال ایران و بازیکن تیم مس سونگون در میانه های فصل گذشته مسابقات لیگ برتر فوتسال به دلیل استفاده از مواد نیروزا با حکم ستاد مبارزه با دوپینگ به مدت چهار سال از حضور در میادین محروم شد.

مذاکره با AFC برای کاهش محرومیت ملی پوش فوتسال ایران

به این ترتیب این بازیکن توانمند تیم ملی ایران تا سال 1402 قادر به همراهی تیم ملی و بازی در تیم های باشگاهی نیست. با این حال باشگاه مس در تلاش برای کاهش محرومیت این بازیکن و تمدید قراردادش است.

درباره محرومیت عروجی بدخلقی کردند

حامد نجفی مدیرعامل باشگاه مس در مصاحبه با مجله یافان در پاسخ به این سئوال که آیا این باشگاه تلاشی برای رفع محرومیت عروجی داشته است؟ گفت: برای عروجی چند بار نامه نگاری کردیم. حتی پزشک تیم بعلاوه عباس ترابیان مشاور امور بین الملل باشگاه را همراه او به جلسات فرستادیم. به کمیته استیناف هم نامه زدیم ولی دوستان یک مقدار درباره این بازیکن بدخلقی کردند.

دنبال حفظ عروجی هستیم

وی ادامه داد: پرونده پزشکی عروجی در تبریز بود. ما این پرونده را حتی برای کمیته ضددوپینگ ترجمه کردیم. خیلی تلاش کردیم، چون عروجی بازیکن تیم ما است. با وجود محرومیت، این بازیکن را اخراج نکردیم. حتی با این بازیکن مذاکراتی داشتیم تا بتوانیم او را حفظ کنیم و بتواند در تمرینات شرکت کند.

فدراسیون نباید کوتاه می آمد

مدیرعامل باشگاه مس سونگون گفت: گلایه ای که دارم این است که فدراسیون فوتبال نباید برای ملی پوش خود کوتاه می آمد. من حتی با آقایان ساکت و تاج صحبت کردم. 6-5 بار هم با آقای ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی تلفنی حرف زدم. حتی در هیئت رئیسه سازمان لیگ هم با ایشان حضوری صحبت کردم. ناظم الشریعه هم زحمت کشید ولی متأسفانه این اتفاق هنوز به پایان نرسیده است.

رایزنی با AFC برای کاهش محرومیت ملی پوش ایران

نجفی افزود: دنبال این هستیم تا با رایزنی، بعد از گذشت یک سال از محرومیت عروجی با تعهد دادن او را برگردانیم. نامه نگاری هایی هم با AFC انجام داده ایم و با دوستان در کنفدراسیون آسیا صحبت هایی داشته ایم. دنبال یک راه حل هستیم، چون خودم شخصا علاقه زیادی به این بازیکن دارم. بیشتر بازیکنان تیم هم سن و سال خودم هستند و با آنها رفاقت دارم. نمی خواهم بازیکنی که زحمات زیادی برای تیم ملی کشورش کشیده این طور محروم شود.

فدراسیون باید محکم تر پشت عروجی می ایستاد

مدیرعامل باشگاه مس گفت: عروجی زحمت زیادی برای فوتسال و تیم ملی کشیده و گلایه ام از فدراسیون این است که باید محکم تر پشت این بازیکن می ایستاد. عروجی اصلا ماده انرژی زا استفاده نکرده و فقط بدون اطلاع داروهای درمانی استفاده کرده که تست دوپینگش را مثبت نشان داده است.

ساکت می گفت پرونده دستِ ما نیست

نجفی ادامه داد: من با آقای ساکت هم چند بار صحبت کردم، ایشان می گفت دست ما نیست و تصمیم گیری درباره این پرونده بر عهده نهادهای بین المللی است. ساکت تأکید داشت فدراسیون پیگیری کرده، ولی اگر فدراسیون صددرصد پای کار می آمد، این اتفاق رخ نمی داد.

محرومیت عروجی برای تیم ملی معضل می شود

وی شرح داد: همان طور که می دانید بازیکن چپ پا در ایران کم داریم. محرومیت عروجی برای تیم ملی و آقای ناظم الشریعه هم یک معضل می شود. ناظم الشریعه خیلی ناراحت بود، چون با این اتفاق تیم ملی خیلی ضرر می کند.

دنبال تمدید قرارداد عروجی هستیم

مدیرعامل باشگاه مس در پایان در پاسخ به این سئوال که آیا قرارداد عروجی قطعا برای فصل بعد تمدید می شود؟ گفت: بله، با او مذاکراتی داشته ایم و صحبت هایی اجرا شده است. عروجی باید نظرش را بدهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 مرداد 1399 بروزرسانی: 26 مرداد 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 412

به "مذاکره با AFC برای کاهش محرومیت ملی پوش فوتسال ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکره با AFC برای کاهش محرومیت ملی پوش فوتسال ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید