متا دسترسی به محتوای خبری در کانادا را محدود می نماید

به گزارش مجله یافان به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، بازه آزمایشی مذکور چند هفته ادامه می یابد و درصد اندکی از کاربران کانادایی که در تست شرکت می نمایند در صورتیکه بخواهند محتوای خبری به اشتراک بگذارند، برای آنها نوتیفیکیشن ارسال می گردد.

متا دسترسی به محتوای خبری در کانادا را محدود می نماید

تست مذکور در واکنش به قانون پیشنهادی اخبار آنلاین در کانادا انجام می گردد که در آوریل سال گذشته اعلام شد. قانون مذکور پلتفرم هایی مانند متا و آلفابت(شرکت مادر گوگل) را مجبور می نماید برای انتشار محتوای ناشران اخبار کانادایی با آنها مذاکره و قرارداد امضا نمایند.

متا در ماه مارس 2023 میلادی هشدار داد در صورتیکه لایحه مذکور به شکل فعلی خود اجرا گردد، دسترسی به محتوای خبری برای کاربران کانادایی محدود خواهد شد.

پابلو رودریگز وزیر میراث کانادا که سال گذشته این لایحه را ارائه نموده بود، تست متا را غیرقابل قبول خواند. او در این باره گفت: هنگامیکه یک شرکت فناوری بزرگ به ما می گوید، اگر این کار را انجام ندهید من سرویس ارائه نخواهم کرد، این یک تهدید است.

گوگل تست مشابهی که محتوای خبری را برای بعضی کاربران کانادایی محدود می نماید را به عنوان آزمایشی در برابر واکنش احتمالی به لایحه اخبار آنلاین انجام داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 خرداد 1402 بروزرسانی: 17 خرداد 1402 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1597

به "متا دسترسی به محتوای خبری در کانادا را محدود می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متا دسترسی به محتوای خبری در کانادا را محدود می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید