لطیفی: مدیران استقلال باید اطراف تیم حصار بکشند، قایدی اشتباه مرگباری انجام داد

به گزارش مجله یافان، بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال گفت: مدیران باشگاه و سرپرست استقلال باید اطراف تیم یک حصار بکشند تا حاشیه ها به این تیم وارد نشوند.

لطیفی: مدیران استقلال باید اطراف تیم حصار بکشند، قایدی اشتباه مرگباری انجام داد

علی لطیفی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی مجله یافان درباره شرایط استقلال پس از نیم فصل اول مسابقات لیگ برتر گفت: محمود فکری در ابتدای فصل کارش با استقلال را در شرایطی شروع کرد که باشگاه برخلاف سال های گذشته بیشتر بازیکنان مهم و تأثیرگذارش را حفظ کرد. این خلاف قانون است که یک تیم با چند ده میلیون طرفدار در هر فصل بخواهد تیمش را زیر و رو کند و تغییرات زیادی داشته باشد، که خوشبختانه در این فصل چنین اتفاقی برای استقلال نیفتاد. نکته مهمتر اینکه این تیم توانست بازیکنان خوب و تأثیرگذاری مانند مظاهری، مرادمند، موسوی، مهدی پور و ... را جذب کند تا ما شاهد یکی از پرمهره ترین تیم های سال های اخیر باشیم و این افراد عملکرد خوبی هم در استقلال داشتند.

وی ادامه داد: علاوه بر این اتفاق استقلال از لحاظ نتیجه گیری هم در نیم فصل اول خیلی خوب کار کرد و تا قبل از بازی با سپاهان صدرنشین جدول بود. فکری توانسته است تیمش را در جمع مدعیان حفظ کند و باید بگوییم که استقلال از این بابت نمره قبولی گرفت، موضوعی که ما در سال های گذشته شاهد آن نبودیم و آبی پوشان همواره در نتیجه گیری با مشکل روبرو بودند. این دو نکته، موارد مثبت استقلال با فکری در نیم فصل اول لیگ سال جاری بودند.

بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال در ادامه با انتقاد از شیوه بازی آبی پوشان در بازی های نیم فصل اول توضیح داد: متأسفانه تیم محمود فکری با وجود شرایط خوبی که از لحاظ مهره داشت، اما نتوانست بازی های باکیفیتی به نمایش بگذارد که این اتفاق با وجود نتیجه گیری آبی پوشان با انتقاد هواداران هم همراه بود و هواداران انتظار داشتند که نتیجه گیری همراه با بازی زیبا باشد. استقلال در بیشتر بازی ها موقعیت های فراوانی به حریفان می داد. این موضوع تنها به خاطر ضعف بازیکنان در خط دفاعی نبود، بلکه ساختار ضعیف دفاعی تیم ایراد داشت. معضل دفاعی این تیم که ما در زمان استراماچونی و مجیدی هم با آن روبه رو بودیم در تیم فکری نیز ادامه یافت و باید بگویم آبی پوشان در فاز هجومی هم نتوانستند پرقدرت ظاهر شوند.

لطیفی با بیان اینکه استقلال علی رغم پیروزیت در نتیجه گیری، در ارائه بازی زیبا نمره ردی می گیرد، گفت: موضوعی که بیش از هر چیز فکری را در این نیم فصلی که در استقلال بوده اذیت نموده است این بود که در نیم فصل اول به شدت دچار چالش شد و حاشیه ها خیلی او و تیمش را آزار داد و باعث شد که سرمربی استقلال نتواند صد درصد به مسائل فنی فکر کند و هر روز با یک حاشیه ای روبه رو می شد. متأسفانه فکری هم خیلی در این زمینه باتجربه نبود که وارد حاشیه ها نگردد و به قول معروف دُم به تله ندهد.

وی اضافه کرد: سرپرست تیم و دستیاران فکری در این مورد نقش مهم و تأثیرگذاری دارند و باید فکری را یاری نمایند تا حواشی از تیم دور گردد. من مطمئنم که مظلومی و کادر فنی استقلال تمام کوشش شان را انجام دادند و اطلاعی ندارم که چرا با وجود کادر فنی و سرپرستی چون مظلومی تیم با حاشیه های مختلف روبرو شده است. استقلال در این فصل تمام ابزارها برای پیروزیت را دارد، از بازیکنان خوب و باکیفیت گرفته تا کاد رفنی و سرمربی همه شرایط مهیاست تا استقلال به پیروزیت برسد، اما این تیم در نیم فصل اول از لحاظ بازی ترکیبی خوب و فوتبال زیبا پیروز نبود.

بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال با انتقاد از غیبت چند روزه مهدی قایدی در تمرینات بیان کرد: من از روزی که بازی مهدی قایدی را دیدم گفتم که او روزی بازیکن بزرگی خواهد شد. قایدی بازیکن جوانی است و تجربه ای ندارد و کسانی که به او خط می دهند که سر تمرین نرود، عملاً هم دشمن استقلال هستند و هم قایدی. به نظر من مهاجم استقلال اشتباه مرگباری را مرتکب شد و باید از هواداران عذرخواهی کند. من به لحاظ اقتصادی حق را به قایدی می دهم. همه بازیکنان به لحاظ اقتصادی حق دارند و باشگاه باید مسائل آنها را حل نماید، اما راهش این نیست که بازیکن سر تمرین نیاید. متأسفانه برخی ها روی اشتباهات سهوی این کارها را انجام می دهند که هم باعث ناراحتی هواداران می شوند و هم استقلال و خود بازیکن با مشکل روبرو می گردد.

لطیفی در خاتمه درباره شرایط استقلال در نیم فصل دوم گفت: محمود فکری به هر حال بازیکنانی را برای تقویت تیم در نیم فصل دوم مدنظر دارد و باشگاه هم باید در حد توان در پی جذب بازیکنان موردنظر کادر فنی باشد، اما باید بگویم که همین الان هم فکری بهترین های ایران را در اختیار دارد. اگر بازیکنان جدید هم جذب شوند استقلال دیگر برای پیروزیت در نیم فصل دوم هیچ بهانه ای نباید داشته باشد و فکری باید تمام فکر و ذهنش را روی مسائل فنی بگذارد و به مسائل حاشیه ای کار نداشته باشد. مدیران باشگاه و سرپرست تیم باید ورود نمایند و اطراف تیم یک حصار بکشند تا حاشیه ها به تیم وارد نگردد و در واقع آنها ضربه گیر باشند. نقش سرپرست، مدیرعامل و افراد باتجربه بسیار مهم است، چون فکری یک تنه نمی تواند حاشیه ها را جمع کند. من از هواداران هم خواهش می کنم که به خاطر تیم از محمود فکری حمایت نمایند تا استقلال پیروز گردد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی مجله یافان بخوانید. (کلیک کنید)

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 فروردین 1400 بروزرسانی: 2 فروردین 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 850

به "لطیفی: مدیران استقلال باید اطراف تیم حصار بکشند، قایدی اشتباه مرگباری انجام داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لطیفی: مدیران استقلال باید اطراف تیم حصار بکشند، قایدی اشتباه مرگباری انجام داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید