قیس سعید: راهکار بحران اصلاح کابینه تنها در متن قانون اساسی است

به گزارش مجله یافان، رئیس جمهوری تونس تاکید کرد، راه حل بحران تغییر کابینه در متن قانون اساسی است نه در تفسیرها و نه در تراشیدن راه حل قانونی غیرممکن.

قیس سعید: راهکار بحران اصلاح کابینه تنها در متن قانون اساسی است

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، قیس سعید، رئیس جمهوری تونس اظهار کرد: آیین نامه داخلی مجلس که بر اساس آن وزرا برای دریافت رای اعتماد به مجلس معرفی می شوند، در هیچ یک از قوانین کشور درج نشده است و اعتبار این آیین نامه داخلی فراتر از مرزهای کاخ باردو نیست.

قیس سعید با اشاره به عدم حضور زنان در این تغییر که موجب تضعیف حضور آنها در دولت می شود، تاکید کرد: قانون اساسی برلزوم حضور کنندگان زن در کابینه تاکید دارد.

رئیس جمهوری تونس درباره مراسم تحلیف گفت که این مراسم تنها یک مراسم تشریفاتی که برخی ادعا می کنند، نبوده و نباید تنها به متن آن نگاه کرد بلکه باید به محتوای آن توجه کرد.

او افزود: کسانی که در مورد آنها سوء ظن وجود دارد و من هم اطلاعات بسیاری از آنها داریم، چرا باید سوگند بخورند که به قانون اساسی احترام خواهند گذاشت.

سعید ادامه داد: تغییر کابینه علاوه بر شبهاتی که درباره تعدادی از وزرای جدید وحود دارد، با نقض های متعددی همراه است.

رئیس جمهوری تونس درباره تفسیرهای قانونی از این تغییر کابینه برای خروج از بحران گفت: این تفسیرها نشان می دهند کسانی که خواستار آن هستند، نادانند و نادیده می گیرند و به دانش تظاهر می کنند.

او افزود: به آنها می گویم مردم در برابر شما و قانون اساسی پشت سر شما قرار دارند و من بر اجرای آن تاکید دارم، حال راه گریز کجاست؟

پس از آنکه هشام مشیشی، نخست وزیر تونس 11 کرسی وزارتی را تغییر داد، قیس سعید دیدار با وزرایی را که مجلس اخیرا به آنها رای اعتماد داده، نپذیرفت.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 826

به "قیس سعید: راهکار بحران اصلاح کابینه تنها در متن قانون اساسی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیس سعید: راهکار بحران اصلاح کابینه تنها در متن قانون اساسی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید