قدم یازدهم، بهترین فیلم جشنواره سدیسی فورلی ایتالیا

به گزارش مجله یافان، تهران (پانا)-انیمیشن قدم یازدهم ساخته مریم کشکولی نیا، جایزه بهترین فیلم بخش مسابقه فیلم های ایرانی هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم های کوتاه سدیسی فورلی کشور ایتالیا را از آن خود کرد.

قدم یازدهم، بهترین فیلم جشنواره سدیسی فورلی ایتالیا

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، پویانمایی قدم یازدهم اولین جایزه بین المللی خود شامل جایزه ای با عنوان لومینور به همراه جایزه نقدی 500 یورویی را در جشنواره فیلم سدیسی فورلی کشور ایتالیا را به دست آورد.

انیمیشن 10 دقیقه و 50 ثانیه ای قدم یازدهم از تولیدات سال 1398 کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان است که بر اساس کتابی با همین نام نوشته زنده یاد سوسن طاقدیس ساخته شده است.

این رویداد هنری با هدف ایجاد فرصت برای تبادل اطلاعات میان مخاطبان حرفه ای فیلم کوتاه در حوزه صنعت سینما و نیز جلب توجه عموم تماشاچیان و ایجاد سواد رسانه ای در نزد مخاطبان کودک و نوجوان، بخشی را به فیلم های ایرانی اختصاص داد که 15 فیلم کوتاه ایرانی به این بخش راه یافته بود.

بر اساس این خبر، این جشنواره در بخش های فیلم های مستند و داستانی بین الملل، انیمیشن های تجربی بین الملل، فیلم های ملی، انیمیشن های کودک در بخش بین الملل و فیلم های ملی و بین المللی بیش از دو دقیقه ای در ژانرهای مختلف، مسابقه فیلم های ایرانی و مسابقه مولفین امیلیا-رومانیا فیلم می پذیرد و جایزه اول آن، جایزه لومینور به همراه 500 یورو برای بهترین فیلم در هر بخش اهدا می گردد.

بر همین اساس با توجه به شرایط پیش آمده و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، تمامی نمایش فیلم های منتخب و دیگر برنامه های هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم های کوتاه سدیسی فورلی به صورت آنلاین از 11 تا 20 مهر 1399 (2 تا 11 اکتبر 2020) در ایتالیا برگزار گردید.

یادآوری می گردد انیمیشن قدم یازدهم تا به امروز در بخش مسابقه سی وچهارمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان سینه کید آمستردام هلند، بخش مسابقه فیلم های بچه ها 7 تا 10 سال پانزدهمین جشنواره دوسالانه انیمیشن براتیسلاوا (BAB)، بخش مسابقه فیلم های بچه ها چهل وهشتمین جشنواره جهانی انیمافست زاگرب، بخش مسابقه شانزدهمین جشنواره بین المللی انیمیشن ایندی فست کره جنوبی Indie-AniFest، بخش مسابقه شصتمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان زلین و بخش مسابقه شصتمین جشنواره انیمیشن انسی نیز راه یافته بود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 533

به "قدم یازدهم، بهترین فیلم جشنواره سدیسی فورلی ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدم یازدهم، بهترین فیلم جشنواره سدیسی فورلی ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید