فرهنگسرای مجازی شهرداری اصفهان در پی شیوع ویروس کرونا

به گزارش مجله یافان، سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان از تمهیدات لازم به منظور برگزاری رویداد های مجازی در ایام نوروز اطلاع داد.

فرهنگسرای مجازی شهرداری اصفهان در پی شیوع ویروس کرونا

علیرضا روحانی، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی تفریحی و ورزشی شهرداری اصفهان در گفت و گو با خبرنگار،حبیبی گفت: بخش زیادی از برنامه های این سازمان مثل تئاتر ها و نمایشگاه ها در عرصه و به صورت میدانی قرار بود برگزار شوند که با توجه به تغییر شرایط کشور مبتنی بر شیوع ویروس کرونا، لغو شد.

او ادامه داد: با توجه به توصیه اکید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد خودداری از حضور مردم در اماکن عمومی، سازمان فرهنگی تفریحی و ورزشی شهرداری اصفهان کوشش خود را به فراوری محتوا و برگزاری رویداد ها به صورت فرهنگسرای مجازی معطوف دانسته و قرار است اطلاعات دقیق تر از چگونگی برگزاری این رویداد ها تا چند روز آینده اطلاع رسانی شود.

روحانی با اعلام اینکه بعضی از برنامه ها جنبه بین المللی دارند توضیح داد: موضوع کلی رویداد ها هنری ست و بخشی نیز به صورت برنامه های آموزش محور در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت و متخصصان این حوزه در سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان به صورت تمام وقت در حال برنامه ریزی و تدوین این برنامه ها هستند.

او با تاکید بر اهمیت مشارکت شهروندان در پیش برد این بخش از اهداف سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان اذعان کرد: در حال حاضر ایده و چگونگی اغاز این فعالیت ها توسط همکاران ما در سازمان انجام گرفته است، ولی سعی بر آن داریم تا مشارکت شهروندان نیز در این خصوص اضافه کرده شود و صاحب نظران و نهاد های علاقمند به فعالیت در زمینه های مختلف هنری از جمله موسیقی و تئاتر و همچنین ادیبان و شاعران می توانند به صورت ویژه در این امر همکاری نمایند. چرا که پیش زمینه بخصوصی در انجام این پروژه وجود ندارد و امیدواریم که در فراوری محتوا و با همکاری مردم در شناخت نقاط ضعف و قوت آن، گامی مهم در مورد گسترش فعالیت های مطلوب در فضای مجازی برداریم.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی تفریحی و ورزشی شهرداری اصفهان با اعلام اینکه این رویداد ها برای همه رده های سنی برنامه ریزی شده است، شرح داد: یکی از این رویداد ها که مخاطب آن بچه ها 4 تا 12 ساله هستند، جشنواره نقاشی و مجسمه سازی کمانک اصفهان است که از قبل برنامه ریزی آن به صورت کامل صورت گرفته بود و در حال حاضر با توجه به نبود امکان برگزاری این نمایشگاه و همچنین خانه نشین شدن بچه ها در این برهه از زمان، فرصت مناسبی ست که بچه ها به خلق آثار هنری بپردازند.

او اضافه کرد: بچه ها و نوجوانانی که علاقمند به شرکت در این رویداد هنری هستند می توانند تصاویر آثار خود اعم از نقاشی و مجسمه را در سایت ویژه این جشنواره بارگذاری نمایند. فرآیند داوری این آثار نیز به صورت مجازی انجام خواهد شد. همچنین پس از برقراری شرایط مطلوب در کشور، نمایشگاه آن به صورت فیزیکی نیز برگزار خواهد شد.

روحانی با اعلام اینکه شیوع ویروس کرونا و در پی آن لغو برنامه های نوروزی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان موجب وارد شدن ضرر های اقتصادی به این ارگان شده است توضیح داد: بسیاری از اقدامات این برنامه ها و صرف هزینه هایی مثل ساخت دکور و خرید اقلام مورد احتیاج از قبل پرداخت شده و در حال حاضر از این بابت متحمل ضرر شده ایم، اما سوق دادن بیشتر برنامه ها به سمت فضای مجازی در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه های آینده خواهد شد و ما به دنبال این هستیم که زیرساخت ها به گونه ای تبیین شوند که دسترسی همگان به اینترنت تا جای ممکن سهل شود و هزینه های استفاده شهروندان از رویداد های مجازی سازمان فرهنگی تفریحی و ورزشی شهرداری اصفهان با حداقلی ترین هزینه اینترنتی امکان پذیر باشد.

انتهای پیغام / ی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 179

به "فرهنگسرای مجازی شهرداری اصفهان در پی شیوع ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرهنگسرای مجازی شهرداری اصفهان در پی شیوع ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید