صنایع دستی با کمترین هزینه می تواند اشتغال پایدار ایجاد کند

به گزارش مجله یافان، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، صنایع دستی با کمترین هزینه می تواند اشتغال پایدار ایجاد کند.

صنایع دستی با کمترین هزینه می تواند اشتغال پایدار ایجاد کند

عباس حمزه ای، معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان کرد: یکسری مطالعات ایجاد شهرک صنایع دستی در استان انجام داده شده و براساس نظر مشاوره طرح، خرم آباد به عنوان مرکز استان علت دسترسی به یکسری زیرساخت ها نظیر فرودگاه و قرارگیری در مسیر کریدور شمال به جنوب توجیه مالی برای ایجاد این شهرک را دارد.

وی گفت: برای ایجاد شهرک صنایع دستی زمینی به مساحت بین سه تا پنج هکتار نیاز است که البته این زمین در خرم آباد وجود ندارد.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: براساس قوانین نیز میراث فرهنگی نمی تواند این شهرک را ایجاد کند و باید بخش خصوصی یا شهرداری ها متقاضی باشند.

حمزه ای با بیان اینکه از سرمایه گذاران این طرح استقبال می کنیم، عنوان کرد: سرمایه گذارانی که متقاضی ایجاد شهرک صنایع دستی در خرم آباد باشند، می توانند طرح خود را ارائه دهند و پس از تایید از تهران میتوان برای جذب تسهیلات لازم از این افراد حمایت کرد.

وی با بیان اینکه صنایع دستی با کمترین هزینه می تواند اشتغال پایدار ایجاد کند، اضافه نمود: صنایع دستی یکی از مزیت های لرستان بشمار می رود و باید از حالت سرگرمی به مزیت مالی و کارآفرینی تبدیل شود که در این راستا میراث فرهنگی لرستان از صنعتگران این حوزه حمایت می کند.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که می تواند بخشی از بیکاری استان را مرتفع سازد، استفاده از همین هنر و پتانسیلی است که صنعتگران لرستانی دارند.

حمزه ای یادآور شد: صنایع دستی متعلق به همه مردم است و ضرورت دارد برای رونق، این صنعت مورد حمایت قرار گیرد.

منبع: همگردی
انتشار: 5 آذر 1401 بروزرسانی: 5 آذر 1401 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1512

به "صنایع دستی با کمترین هزینه می تواند اشتغال پایدار ایجاد کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنایع دستی با کمترین هزینه می تواند اشتغال پایدار ایجاد کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید