شاهد افزایش 30 درصدی مصرف گاز نسبت به سال 98 هستیم

به گزارش مجله یافان، در حالی که بیش از 80 درصد گاز کشور در جنوب ایران فراوری می گردد، 70 درصد آن در شمال کشور به مصرف می رسد و در امسال شاهد رشد 30 درصدی مصرف گاز نسبت به سال گذشته هستیم.

شاهد افزایش 30 درصدی مصرف گاز نسبت به سال 98 هستیم

به گزارش گروه مالی مجله یافان، در حالی که رکوردشکنی مصرف گاز در بازه 800 تا 830 میلیون مترمکعبی مصرف در یک شبانه روز ادامه دارد؛ شرکت ملی گاز دست به افزایش ضربتی فراوری گاز شیرین در کشور زد تا این اقدام جوابگوی بخشی از افزایش مصرف باشد.

حسن منتظرتربتی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از ثبت رکوردی تازه در فرآورش گاز در پالایشگاه های کشور اطلاع داد و اعلام نمود این مقدار به روزانه 840 میلیون مترمکعب رسیده است و مصرف بهینه گاز ازسوی مردم ضرورت دارد.

وی اضافه نمود: این رقم تا به امروز در تاریخ فرآورش گاز کشور بی سابقه بوده است و امیدواریم تا 10 روز آینده افزایش یابد. تغییراتی در سیستم پالایشگاهی و برگشت از منابع گازی اجرا شده است تا از این طریق بتوانیم بخشی از این مقدار مصرف را با افزایش فراوری جوابگو باشیم.

وی ادامه داد: این اقدام ها با توجه به مقدار بالای مصارف خانگی و تجاری اجرا شده تا بتوان موازنه فراوری و مصرف را تا حدی مثبت کرد.

* گازرسانی به صنایع و نیروگاه ها در گروی صرفه جویی خانگی است

معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان اینکه هم اکنون برای انتقال بهتر و ایمن گاز از همه توان خود استفاده می کنیم، توضیح داد: اکنون این گاز را به طور کامل از جنوب کشور به مناطق شمال، شمال شرق و شمال غرب کشور و مناطقی که مصارف بالاتری دارند، منتقل می کنیم و امیدواریم این مقدار افزایش فراوری، جایگزین مصرف بالا گردد.

تربتی تأکید کرد: باید بدانیم که بی شک نمی توان به وسیله افزایش فراوری به موازنه در شبکه دست یافت و همه مردم به طور حتم باید با مصرف بهینه گاز ما را همراهی و کمک نمایند تا بتوانیم این انرژی پاک را به صنایع و نیروگاه ها نیز اختصاص دهیم.

* مصرف 70 درصدی گاز در شمال کشور

همچنین، محمدرضا جولایی مدیردیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با اشاره به افزایش شدید مصرف گاز در کشور گفت: در حال حاضر شاهد افزایش 30 درصدی مصرف گاز نسبت به پارسال هستیم.

جولایی اعلام نمود: 80 تا 85 درصد گاز فراوریی کشور از میادین جنوبی تامین و حدود 70 درصد از گاز فراوریی در شمال کشور مصرف می گردد.

مدیر دیسپاچینگ شرکت ملی گاز نیز با تاکید بر این که تنها با 10 درصد صرفه جویی، مشکل تامین گاز حل می گردد، یادآور شد: دمای آسایش در زمستان بین 18 تا 21 درجه است و در صورتی که دما را در همین محدوده نگه داریم یا یک درجه دما را کاهش دهیم، شاهد برطرف مشکل تامین سوخت خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 26 بهمن 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 774

به "شاهد افزایش 30 درصدی مصرف گاز نسبت به سال 98 هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاهد افزایش 30 درصدی مصرف گاز نسبت به سال 98 هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید