سناتور جمهوریخواه: استیضاح بر اساس نفرت حزبی می تواند به یک هنجار تبدیل شود

به گزارش مجله یافان، یک سناتور جمهوریخواه آمریکایی بر این باور است که انجام استیضاح های مکرر می تواند به یک امر عادی و هنجار در ایالات متحده تبدیل شود.

سناتور جمهوریخواه: استیضاح بر اساس نفرت حزبی می تواند به یک هنجار تبدیل شود

به گزارش گروه بین الملل مجله یافان به نقل از اسپوتنیک، لیندسی گراهام سناتور جمهوریخواه آمریکایی در واکنش به استیضاح دونالد ترامپ برای دومین بار در مجلس سنا با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: امیدوارم اثبات شود که این مساله اشتباه است ولی به نظر می رسد استیضاح بر مبنای اختلافات و نفرت حزبی در حال تبدیل شدن به یک هنجار و امر عادی و نه یک استثنا در آمریکا است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی مجله یافان بخوانید. (کلیک کنید)

وی در ادامه اضافه نمود: نگران آن هستم که اگر این الگو در آینده نیز دنبال شود، استیضاح برای رد صلاحیت کسی که در قدرت است آن هم بر اساس نفرت و اختلاف حزبی، به یک مساله عادی و هنجار تبدیل شود.

این در حالی است که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در واکنش به تبرئه شدن دونالد ترامپ در محاکمه استیضاح در مجلس سنا، با انتشار بیانیه ای گفت: تبرئه شدن دونالد ترامپ در مجلس سنا به اتهام تحریک طرفدارانش در یورش و حمله به ساختمان کنگره، یادآور این است که دموکراسی شکننده است و هر آمریکایی این وظیفه را دارد تا از حقیقت دفاع کند.

بایدن تاکید کرد: گرچه رای نهایی منجر به محکومیت ترامپ نشد ولی ماهیت اتهام مورد بحث و مناقشه نیست. حتی کسانی که مخالف این محکومیت بودند، مثل میچ مک کانل رهبر اقلیت سنا، معتقدند که دونالد ترامپ به خاطر این تخلف شرآور در انجام وظیفه گناهکار بوده و از نظر اخلاقی به خاطر تحریک خشونت های اعمال شده در ساختمان کنگره مسئول است.

طرح استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به دلیل تحریک به شورش با کسب کمتر از دوسوم آرای نمایندگان مجلس سنای آمریکا باخت.

در رأی گیری بر سر تنها بند استیضاح ترامپ (تحریک به شورش) 57 نماینده سنا به گناهکار بودن ترامپ رأی دادند که این تعداد رأی کمتر از حدنصاب موردنیاز برای استیضاح (67 رأی) است.

در حالی که دموکرات ها به عنوان طراحان استیضاح ترامپ، برای محکوم کردن رئیس جمهور سابق آمریکا علاوه بر آرای موافق تمامی نمایندگان خود در سنا (48 نماینده دموکرات+2 نماینده مستقل نزدیک به دموکرات ها) به آرای موافق دست کم 17 نماینده جمهوری خواه نیاز داشتند، تنها 7 نماینده جمهوری خواه حاضر شدند که به استیضاح هم حزبی خود، دونالد ترامپ، رأی موافق بدهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 اسفند 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 845

به "سناتور جمهوریخواه: استیضاح بر اساس نفرت حزبی می تواند به یک هنجار تبدیل شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سناتور جمهوریخواه: استیضاح بر اساس نفرت حزبی می تواند به یک هنجار تبدیل شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید