سفر معاون وزیر خارجه کشورمان به دمشق خبرنگاران

به گزارش مجله یافان، سعید خطیب زاده معاون وزیر امور خارجه کشورمان در امور دیپلماسی عمومی به سوریه سفر کرد.

سفر معاون وزیر خارجه کشورمان به دمشق خبرنگاران

به گزارش گروه سیاسی مجله یافان، در سایه تلاش های متعددی که در راستا حل سیاسی بحران سوریه اجرا شده، معاون وزیر امور خارجه کشورمان در امور دیپلماسی عمومی به دمشق سفر کرد.

سعید خطیب زاده، پس از دیدار با فیصل مقداد و عماد ساره وزیران امور خارجه و اطلاع رسانی سوریه در جمع مجله یافان گفت، در این دیدار ها افزون بر گفتگو درباره تحولات سیاسی، درباره چگونگی ارتقای روابط دوجانبه در ابعاد مختلف از جمله گسترش همکاری های فرهنگی و رسانه ای و نیز افزایش مبادلات مردمی و گردشگی به رایزنی نشستیم.

البته ناظران در دمشق، سفر سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را در راستای هماهنگی مواضع دو کشور در قبال تحولات سیاسی منطقه و سوریه ارزیابی می کنند.

حسام زیدان کاشناس مسایل سیاسی در خصوص اهمیت این سفر می گوید، درپی برگزاری نشست های سوچی و ژنو در راستا ادامه گفتگو های سوری - سوری، این سفر اجرا شده، لذا دربرگیرنده پیامی به دیگران است که تهران همچنان از حاکمیت و یکپارچگی خاک سوریه در چارچوب هرگونه راه حلی سیاسی حمایت می کند.

زیدان افزود، دمشق بر خالت نکردن طرف های خارجی در مذاکرات سوری - سوری تاکید دارد و تهران هم در همه محافل از این خواسته سوریه حمایت می کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 861

به "سفر معاون وزیر خارجه کشورمان به دمشق خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر معاون وزیر خارجه کشورمان به دمشق خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید