سامسونگ می خواهد فروش گوشی های تاشویش را در سال 2022 دو برابر کند

به گزارش مجله یافان، سامسونگ می خواهد در سال 2022، یعنی در سالی که سری گلکسی S22 راهی بازار می شوند، فراوری گوشی های تاشوی خود را به دو برابر میزانی که اکنون شاهد هستیم برساند.

سامسونگ می خواهد فروش گوشی های تاشویش را در سال 2022 دو برابر کند

سامسونگ در سال 2019 رسما وارد بازار گوشی های تاشو شد اما این ورود خیلی هم خوشایند نبود. اولین تجربه شرکت و در کنار آن اولین تجربه کاربران از گوشی هوشمند با نمایشگر تاشونده باعث شد به صورت کلی آنچه سامسونگ گلکسی فولد نامید، اصلا محصول خوب و باکیفیتی از آب در نیاید. سامسونگ اما در ادامه این شرایط را بهبود بخشید و با فراوری و عرضه گوشی هایی نظیر گلکسی زد فولد 2، گلکسی زد فلیپ، زد فلیپ 5G و گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3، محبوبیت بیشتری در بازار پیدا کرد.

این طور که به نظر می رسد، کاربران هم به گوشی های تاشو علاقه نشان داده اند چرا که با بیشتر شدن تأمین نمایندگان قطعاتلازم برای فراوری چنین گوشی هایی، طبیعی هم بود که قیمت آن ها کاهش پیدا کند و در نتیجه این اتفاق، قدرت خرید کاربران هم بیشتر شد. سامسونگ هم اگرچه همچنان گوشی هایی با طراحی معمولی فراوری می نماید اما نشان داده که خیلی در رابطه با گوشی های تاشو جدی است و برای آینده آن ها برنامه دارد.

در حال حاضر همه چیز به آرامی پیش می رود اما به گزارش یکی از تحلیلگران مؤسسه تحقیقاتی UBI Research، سامسونگ درخواست داده تا فراوری پنل های OLED تاشونده برای سال بعد دوبرابر گردد. سامسونگ در سال 2021 حدود 8.1 میلیون پنل OLED تاشونده فراوری کرد که این یعنی 8 میلیون گوشی هوشمند تاشو. البته در خط فراوری همه این 8 میلیون قرار نیست به بهترین شکل ممکن استفاده شوند اما به طور کلی 80 الی 90 درصد این پنل ها در گوشی هایی که اکنون در بازار هستند استفاده شده اند.

دو برابر کردن تعداد پنل ها به چیزی حدود 16 میلیون یعنی سامسونگ میخواهد تعداد گوشی های تاشوی فراوریی خود را به چیزی حدود 14 میلیون برساند. یکی از زیرمجموعه های سامسونگ دیسپلی که تحت عنوان Dowoo Insys شناخته می گردد فعلا مسؤول فراوری شیشه های پوششی فوق باریک یا همان UTG (مخفف عبارت Ultra Thin Glass) برای گوشی های گلکسی زد فولد و زد فلیپ است. اما این طور که به نظر می رسد شرکت کره ای می خواهد در ادامه خطوط مونتاژ خود را افزایش بدهد تا بتواند به ظرفیت فراوریی دو برابر برسد. طبق پیش بینی های مؤسسه UBI Research، سامسونگ شاید بتواند تا سال 2025، مقدار فراوری گوشی های تاشوی خود را به 49 میلیون برساند.

اگر سامسونگ دیسپلی که به عنوان تأمین نماینده نمایشگر بسیاری از شرکت های سازنده گوشی هوشمند مشغول به فعالیت است، مقدار فراوری نمایشگرهای خود را افزایش دهد، این امکان را خواهد داشت که نمایشگرهای تاشوی خود را به سایر شرکت های فعال در این زمینه نظیر شیائومی، ویوو و شرکت هایی نظیر این بفروشد چرا که آن ها هم فعالیت خود را در زمینه فراوری گوشی های تاشو شروع نموده اند و می خواهند از نمایشگرهای ساخت سامسونگ در گوشی خود استفاده نمایند. علاوه بر این دو شرکت، شرکت هایی نظیر گوگل و اپل هم گویا قصد دارند از نمایشگرهای تاشوی ساخت سامسونگ برای گوشی های آینده خود استفاده نمایند و حتی اگر شرکت دیگری هم این وظیفه را بر عهده بگیرد، سامسونگ هم قطعا در کنار آن، تأمین نماینده اصلی این نمایشگرها خواهد بود چرا که هم تجربه کافی در این زمینه دارد و هم کیفیت پنل های فراوری شده به وسیله این شرکت فوق العاده بالاست.

سامسونگ سال جاری یعنی در سال 2021 سیاست عجیبی را در پیش گرفت. به جای اینکه جانشینی برای سری گلکسی نوت 20 رونمایی گردد، پروژه ساخت این گوشی ها به طور کلی کنسل شد و در ماه آگوست، شاهد رونمایی از گوشی های تاشو بودیم. البته سامسونگ قبل از این اتفاق پشتیبانی از قلم را به پرچم داران سری گلکسی S اضافه نمود اما اسلاتی برای قرارگیری قلم درون این گوشی ها وجود نداشت و به همین دلیل کاربر مجبور بود بعد از خرید گوشی، هزینه اضافی برای خرید قلم پرداخت کند. در نتیجه این اتفاق سری گلکسی S21 خیلی مورد استقبال کاربران قرار نگرفت تا عرضه یک گوشی از سری نوت بیش از پیش احساس گردد.

سامسونگ که حساسیت کاربران را نسبت به این موضوع متوجه شد، تصمیم گرفت گلکسی S22 اولترا را با پشتیبانی از قلم و بعلاوه اسلاتی برای قرارگیری قلم راهی بازار کند. البته به نظر می رسد فقط همین مدل از چنین قابلیتی بهره می برد. بدین ترتیب شرکت کره ای می تواند با خیال راحت سری نوت را از خطوط فراوری خود حذف و سری گوشی های تاشو را جایگزین آن ها کند. آن دسته از کاربرانی هم که به گوشی های سری گلکسی نوت علاقه مند بودند می توانند گلکسی S22 اولترا را به عنوان پرچم داری نسبتا گران قیمت خریداری نمایند.

البته پشتیبانی از قلم به گوشی تاشوی تازه یعنی گلکسی زد فولد 3 نیز اضافه شد تا بسیاری از کاربران به این موضوع فکر نمایند که احتمالا در آینده این گوشی ها با پشتیبانی از قلم راهی بازار می شوند و رسما جانشین سری نوت خواهند شد. البته درون این گوشی هم اسلاتی مخصوص نگه داری قلم دیده نمی گردد چرا که در این صورت قطر گوشی افزایش پیدا می کرد. اما به نظر می رسد در آینده و با پیشرفت هرچه بیشتر فناوری، سامسونگ اسلات یادشده را برای این گوشی در نظر بگیرد. گلکسی زد فلیپ 3 اما از قلم پشتیبانی نمی نماید چرا که نکته مجذوب نماینده در رابطه با این گوشی، مقدار بسیار کوچک آن حین تا شدن و بعلاوه قیمت مناسبش است.

هنوز تعیین نیست آیا سامسونگ در سال 2022، خط فراوری گوشی های تاشوی خود را افزایش می دهد یا خیر. نمی دانیم در سال 2022 باید شاهد گوشی های تاشوی میان رده هم باشیم یا اینکه این گوشی ها مانند سری نوت و S فقط در قامت پرچم دار راهی بازار می شوند. البته با در نظر گرفتن تصمیماتی که سایر شرکت ها در این زمینه گرفته اند، به نظر می رسد گوشی های تاشو آینده صنعت گوشی هوشمند را رقم خواهند زد. این یعنی باید منتظر باشیم تا در آینده نزدیک، گوشی های میان رده با این قابلیت در دسترس قرار بگیرند.

در حال حاضر سامسونگ به عنوان بهترین شرکت فعال در زمینه فراوری گوشی های تاشو مشغول به فعالیت است و اگر بتواند گوشی های میان رده با قیمت مناسب و قابلیت تاشوندگی راهی بازار کند، قطعا می تواند با فاصله بیشتری به نسبت سایر رقبا در صدر جدول قرار بگیرد. سامسونگ حتی در فراوری نمایشگر گوشی های تاشو هم با داشتن 91 درصد سهم در صدر واقع شده است و باید دید در سال های آینده تا چه مقدار می تواند این فزونی را حفظ کند یا حتی توسعه دهد.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 آذر 1400 بروزرسانی: 21 آذر 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1228

به "سامسونگ می خواهد فروش گوشی های تاشویش را در سال 2022 دو برابر کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ می خواهد فروش گوشی های تاشویش را در سال 2022 دو برابر کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید