ساخت پهپادی برای انجام ماموریت های تجسس مرزبانی

به گزارش مجله یافان، با هدف افزایش دقت در تجسس و افزایش ایمنی بیشتر، گروهی از محققان کشور پهپادی را عرضه کردند که با استفاده از دوربین و سنسورهای موجود می تواند عملیات تجسس و امدادرسانی را انجام دهد.

ساخت پهپادی برای انجام ماموریت های تجسس مرزبانی

به گزارش خبرگزاری مالی ایران ،احمدرضا کرمی، مدیر فنی این شرکت سازنده پهپادبا بیان اینکه پهپاد ساخته شده در این شرکت در حوزه امدادرسانی و تجسس است، گفت: این پهپاد با انجام عملیات تجسس در مواقع اضطراری و یا در مرزها، اشیا و افرادی که در منطقه هستند را شناسایی می نماید.

وی ادامه داد: در صورتی که در منطقه مورد تجسس حادثه ای اتفاق افتاده باشد، این پهپاد می تواند در جاهایی که احتیاج به جعبه یاری های اولیه باشد، امدادرسانی کند، ضمن آنکه با استفاده از میکروفونی که بر روی این پهپاد نصب است، می تواند با ایستگاه زمینی ارتباط برقرار و موقعیت یابی کند.

کرمی، با بیان اینکه نمونه آزمایشگاهی این پهپاد ساخته شده است، یادآور شد: برد آن حدود 10 کیلومتر و تست های لازم بر روی آن اجرا شده است.

محقق این شرکت ارائه اطلاعات به صورت آنلاین را از دیگر قابلیت های این شرکت دانست و گفت: در صورتی که افرادی در مرزها حرکت نمایند، این پهپاد این قابلیت را دارد که با دوربین، تجسس می نماید و داده های کسب شده را به صورت آنلاین به ایستگاه زمینی ارسال می نماید.

کرمی با اشاره به کاربردهای این پهپاد برای نیروی امنیتی شرح داد: می توان بر روی سیستم های نیروهای انتظامی تگ نصب کنیم و یا پلاک خودروهای آنها را برای پهپاد تعریف کنیم و زمانی که نیروهای امنیتی در حال گشت زنی باشند، این ابزار پرنده با پردازش تصویر می تواند اعلام کند که محدوده امن است و تحت کنترل نیروهای امنیتی قرار گرفته است.

وی افزود: علاوه بر آن در صورتی که موجودی در منطقه در حال حرکت باشند که به عنوان شی ناشناسی تلقی گردد، دوربین این پهپاد با سنسور و پردازش تصویری که دارد به ایستگاه زمینی گزارش می دهد که در منطقه مرزی یکسری از افراد و یا خودروهای در حال حرکت وجود دارند که به وسیله دوربین شناسایی نشده اند.

کرمی افزود: ایستگاه زمینی با مشاهده مستقیم تصویر در صورتی که تشخیص دهد شی ناشناس، گله ای از حیوانات باشد که واکنشی نشان داده نمی گردد؛ ولی اگر شی ناشناس خودرو و یا افرادی باشند که بخواهند از مرز عبور نمایند، در این حالت اپراتور شرایط را قرمز اعلام خواهد نمود و نیروهای امنیتی وارد عمل خواهند شد.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 569

به "ساخت پهپادی برای انجام ماموریت های تجسس مرزبانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت پهپادی برای انجام ماموریت های تجسس مرزبانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید