روایت مجتبی عابدینی از تجربه اولین مربیگری در لیگ شمشیربازی

به گزارش مجله یافان، در چارچوب مسابقات شمشیربازی باشگاهی کشور، هفته گذشته رقابت های نیم فصل نخست اسلحه سابر برگزار گشت که طی آن تیم مس سونگون با 6 پیروزی و بدون باخت قهرمانی نیم فصل را از آن خود کند.

روایت مجتبی عابدینی از تجربه اولین مربیگری در لیگ شمشیربازی

علی پاکدامن، فرزاد باهرارسباران، مهدی مولایی و نیما زاهدی ترکیب تیم مس سونگون را در مسابقات اسلحه سابر تشکیل می دادند. این شمشیربازان در حالی دیدارهای خود را برگزار کردند که مجتبی عابدینی راهنمایی آنها را بر عهده داشت. عابدینی بعد از المپیک توکیو وارد عرصه مربیگری شد و این فعالیت را از همکاری با فدراسیون و بر عهده گرفتن راهنمایی تیم های نوجوانان و جوانان اسحه سابر شروع کرد.

بدین ترتیب حضور در هجدهمین دوره لیگ شمشیربازی اولین تجربه مجتبی عابدینی در مسابقات باشگاهی بود.

وی در مصاحبه با مجله یافان در خصوص این تجربه خود گفت: بعد از سال ها حضور در میادین مختلف داخلی و خارجی به عنوان بازیکن، اولین بار بود که به عنوان مربی در مسابقات باشگاهی شرکت می کردم. البته تا قبل از مسابقات لیگ، مربیگری را با تیم های نوجوانان و جوانان شروع کردم اما این اولین حضورم در مسابقات رسمی بود.

عابدینی که تجربه حضور در سه دوره بازی های المپیک را دارد، گفت: اینکه حضور در میادین رسمی و رقابت در آن به عنوان مربی را با مسابقات باشگاهی شروع کردم برایم خوب بود. به هر حال کسب تجربه از این رقابت ها با توجه به شناخت نسبی که از بازیکنان و مربیان شرکت نماینده در آن داشتم، برایم راحت تر بود. البته که مسابقات با توجه به حضور آماده همه تیم ها و به خصوص ملی پوشان در سطح خوبی هم برگزار گشت و اینطور نبود که مسابقات معمولی و مبتدی را ببینیم.

این مربی با اشاره به ترکیبی که در اختیار داشت، گفت: مس سونگون اولین حضور در لیگ شمشیربازی را تجربه می نماید و در اولین حضور خود هم ترکیب خوبی را در اختیار گرفته است. علی پاکدامن و فرزاد باهرارسباران از بازیکنانی هستند که در ترکیب تیم قرار گرفته اند و قاعدتا در کنار دیگر بازیکنان که مهره های جوان و کم تجربه تری به حساب می آیند، ترکیب قابل اتکایی را تشکیل داده اند. پاکدامن بعد از المپیک به شدت پیگیر تمریناتش است و از آمادگی خیلی بالایی برخوردار است. باهرارسباران هم دست کم از او ندارد. البته بازیکنان جوان تر تیم هم خیلی خوب کار کردند طوریکه نیما زاهدی برترین عملکرد را در ترکیب داشت.

وی توضیح داد: با همین ترکیب همه حریفان خود را شکست دادیم. بردهایی که به دست آوردیم راحت نبود اما سخت ترین دیدارمان را برابر دانشگاه آزاد داشتیم که از حضور نفر اتی مانند محمد فتوحی و محمد رهبری بهره می برد. حضور همین دو بازیکن کافی بود تا رقابت دو تیم خیلی نزدیک دنبال شود.

سرمربی تیم سونگون در خصوص کادر فنی تیم دانشگاه آزاد که امین قربانی سرمربی تیم ملی اسلحه سابر در راس آن واقع شده است، گفت: سال ها حضور در ترکیب تیم ملی و شرکت در مسابقات مختلف باعث شده با مربیان مانند امین قربانی ارتباط نزدیکی داشته باشم. در خیلی از سال هایی که من در ترکیب تیم ملی قرار داشتم، امین قربانی که در ترکیب کادر فنی بود. به همین علت شناخت زیادی از یکدیگر داریم. شاید یکی از دلایل نزدیک بودن رقابت میان دو تیم مس سونگون و دانشگاه آزاد، به جز بازیکنان ملی پوش که در ترکیب دو تیم قرار دارند، به همین مسئله یعنی حضور من و امین در کادر فنی دو تیم باز می شود.

عابدینی با بیان اینکه در کل از عملکرد خود و شاگردانش در نیم فصل رقابت های باشگاهی شمشیربازی رضایت دارد، یادآور شد: اینکه توانستم اولین حضور در مسابقات لیگ به عنوان سرمربی را مقتدرانه و بدون شکست تمام کنم برایم خوب بود اگرچه چالش هایی داشتم و بابت آن تجربه هایی هم گرفتم که حتما در ادامه این راه یاری حالم خواهد بود.

وی بعلاوه از مدیریت تیم سونگون بابت حمایت هایی که از شمشیربازی و تشکیل تیم این رشته داشته، تشکر کرد و گفت: اولین بار است که مس سونگون وارد مسابقات شمشیربازی می شود و در اولین حضور هم حمایت کاملی از تیم داشتند. امیدوارم این حمایت ادامه دار باشد.

این شمشیرباز اسلحه سابر که درگیر مصدومیت است و در واقع همین مسئله باعث تسریع ورودش به عرصه مربیگری شد، در خصوص شرایط خود و اینکه بالاخره به عنوان بازیکن به میادین بازخواهد گشت یا نه؟، گفت: فعلا به خاطر دوری از تمرینات سنگین و اینکه از دست مصدوم کار نمی کشم، شرایطم خیلی بهتر شده است اما در خصوص بازگشت به میادین هنوز تصمیم قطعی نگرفته ام. فکر می کنم در آینده ای نزدیک مثلا تا یکی دو ماه آینده شرایطم در این زمینه تعیین شود.

با این اوصاف هنوز شرایط شما برای بازی های آسیایی و حضور در این بازی ها تعیین نیست؟، وی در پاسخ به این پرسش گفت: نه، هنوز تصمیم قطعی نگرفته ام. اگر مبنای کارم ادامه فعالیت باشم در مسابقات انتخابی شرکت می کنم و در صورت کسب امتیاز و سهمیه لازم در بازی های آسیایی حاضر خواهم شد. موضوع اینجاست که هنوز در خصوص ادامه کار به عنوان بازیکن به جمع بندی نرسیده ام.

عابدینی بعلاوه در خصوص تیم های نوجوانان وجوانان اسلحه سابر که راهنمایی آنها را بر عهده دارد و شرایط تمرینی این دو تیم گفت: شمشیربازان نوجوان و جوان اسلحه سابر اسفندماه و فرودین ماه باید در مسابقات قهرمانی آسیا و دنیا شرکت نمایند. تمرینات آنها برای این دو رویداد برگزار می شود. حالا که نیم فصل نخست لیگ را به پایان رسانده ایم باید تمرینات این دو تیم را دنبال کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 فروردین 1401 بروزرسانی: 5 فروردین 1401 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1342

به "روایت مجتبی عابدینی از تجربه اولین مربیگری در لیگ شمشیربازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت مجتبی عابدینی از تجربه اولین مربیگری در لیگ شمشیربازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید