با یکی از مهم ترین معابد توکیو آشنا شوید

به گزارش مجله یافان، مانکی نکو یا گربه شانس در آسیا، نشانه بخت و اقبال، دارایی و نگهبان دادوستد است و منشا آن نیز به ژاپن بازمی گردد. معبدی در توکیو متعلق به این گربه های شانس است که در این مقاله آن را به شما معرفی خواهیم کرد.

با یکی از مهم ترین معابد توکیو آشنا شوید

مجسمه های گربه در معبد گوتوکوجی (Gotokuji Temple) با پنجه های راست بالاگرفته، نماد خوش آمدگویی به ثروت و رفاه هستند. این معبد بودایی واقع در منطقه ستگایا (Setagaya) در توکیو، مرکز تکنولوژی در ژاپن، مراتب احترام خود را به مانکی نکو (maneki-neko)، یک مجسمه گربه که طبق افسانه ژاپنی، نماد ثروت زیاد است، نشان می دهد.

با مجله یافان همراه شوید تا درباره تاریخچه به وجود آمدن افسانه گربه های شانس و این موجودهای دوست داشتنی اطلاعات کسب کنید.

در یک افسانه سنتی ژاپنی آمده است که در دوره ادو در طول قرن هفدهم، یک گربه، جان یک ارباب فئودال (نظام ارباب رعیتی) را از یک طوفان خطرناک با دعوت کردن او به داخل معبد گوتوکوجی توکیو با یک حالت تاثیرگذار، نجات داد. این ارباب برای نشان دادن قدردانی خود به این گربه باملاحظه، تبدیل به یک بانی خیر برای معبد بودایی شد و عهد کرد که سعادت خود را حفظ کند. طبق این روایت، او متعلق به خاندان قدرتمند لی در ژاپن بود.

امروزه، از معبد گوتوکوجی به عنوان زادگاه مانکی نکو یا گربه پیشواز یاد می شود. از آن پس، این مجسمه دوست داشتنی و مجذوب کننده، تبدیل به یک نماد از شانس خوب در ژاپن شده است.

معروفیت و محبوبیت گربه شانس، اخیرا به کشور چین هم رسیده است، برای همین روبه رو شدن با نمایشگاه های مانکی نکو در بناهای ژاپنی و چینی در آسیا و سراسر جهان، امر عجیبی نیست. البته، در معبد باستانی گوتوکوجی در توکیو، زمین های مقدس به عنوان زیارتگاه این گربه افسانه ای شناخته می شوند.

معبد گوتوکوجی، واقع در منطقه مسکونی ستگایا، صدها مجسمه گربه شانس را به نمایش می گذارد. راستا ورود به معبد با مجسمه های گربه سفید روشن که دور یک مجسمه کانون (Kannon)، الهه بخشندگی بوداییان، قرار گرفته اند، نشانه گذاری شده است.

بازدیدکنندگان معبد گوتوکوجی می توانند از دفتر پذیرش معبد، یک مجسمه کوچک گربه بخرند و روی آن یک آرزو بنویسند و سپس آن را در زیارتگاه به امید برآورده شدن آرزویشان، قرار دهند. آنهایی که یک مجسمه برای ثروت خوب می خرند، می توانند سوغاتی های مانکی نکوی خود را به خانه ببرند، اما طبق سنت معبد، اگر دعای فردی برآورده شود، بهتر است که برای ادای احترام و قدردانی، آن مجسمه را به زیارتگاه توکیو برگرداند.

معبد گوتوکوجی همچنین، او-میکوجی (o-mikuji) را به بازدیدکنندگان پیشنهاد می کند که نوارهای کاغذی ژاپنی شانس هستند و غالبا در زیارتگاه های بوداییان و شینتو یافت می شوند. شما می توانید در این معبد، یک اما (ema) هم بخرید که پلاک های چوبی سنتی ای هستند و بازدیدکنندگان می توانند دعاهای خود را روی آن بنویسند تا روی دیوار زیارتگاه آویزان کنند.

زیارتگاه معبد گوتوکوجی وقف شده گربه ها، تنها جنبه مجذوب کنندهی نیست که این مکان را تبدیل به جاذبه ای فوق العاده می کند. زمین های معبد همچنین خانه یک قبرستان هستند که گفته می شود بقایای اعضای خاندان لی ژاپن را نگه می دارد، خاندان آن ارباب فئودال سپاسگزاری که ثروت خود را در دوره ادو، وقف این معبد کرد.

فرهنگ ژاپنی به دلیل تقدیر از علاقه مندی های مختلف غیرمتعارف، شناخته شده است؛ به طور مثال، به شور و شوق کافه های کازپلی توکیو یا پارک سرگرمی با تم زیتون در شودوشیما (Shodoshima) فکر کنید.

در منطقه ستگایای توکیو، حضور معبد، شور و شوق فراوانی را به وجود آورده است. تمام خیابان های منتهی به معبد، مملو از مغازه های هدیه فروشی ای هستند که اشیای مربوط به مانکی نکو و زیورآلات ارزان می فروشند.

یک چیز جالب دیگر، قطار مسافربری محلی خط ستگایا است که روی آن با تصاویر گربه دوست داشتنی و اعطا کننده شانس، پوشانده شده است.

چگونه به آنجا برسیم؟

برای رسیدن به معبد گوتوکوجی به سادگی می توان از مرکز توکیو، سوار خط ستگایا توکیو شد. وقتی به ایستگاه میانوساکا (Miyanosaka) رسیدید، باید حدود پنج دقیقه پیاده روی کنید تا به معبد گوتوکوجی برسید. این معبد هر روز از ساعت 6 صبح تا 6 عصر باز و ورود به آن، رایگان است.

  • تلفن: 3 3426 1437 81+
  • آدرس: 2 Chome-24-7 Gotokuji, Setagaya City, Tokyo 154-0021, Japan
منبع: کجارو / afar.com
انتشار: 18 اسفند 1400 بروزرسانی: 18 اسفند 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1325

به "با یکی از مهم ترین معابد توکیو آشنا شوید" امتیاز دهید

1 کاربر به "با یکی از مهم ترین معابد توکیو آشنا شوید" امتیاز داده است | امتیاز: 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با یکی از مهم ترین معابد توکیو آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید