عباسعلی: تمام تلاش و برنامه ریزی ام را روی المپیک متمرکز کرده ام

به گزارش مجله یافان، کاراته کای تیم ملی بانوان کشورمان می گوید به تعویق افتادن بازی های المپیک 2020 خبر خوبی برای اوست و حالا تمام تمرکزش را بر روی حضور در این بازی ها گذاشته است.

عباسعلی: تمام تلاش و برنامه ریزی ام را روی المپیک متمرکز کرده ام

به گزارش مجله یافان، حمید عباسعلی که از به تعویق افتادن یک ساله بازی های المپیک 2020 به منظور ریکاوری خود نهایت استفاده را می برد، از تمرکزش برای بازگشت به تاتامی سخن گفت. کاراته کای تیم ملی بانوان کشورمان در اواخر ماه فوریه در مسابقات لیگ برتر کاراته وان در سالزبورگ اتریش از ناحیه رباط صلیبی دچار مصدومیت شد.

مسابقات کاراته برای اولین بار قرار است در برنامه بازی های المپیک قرار بگیرد و این اتفاق در بازی های المپیک توکیو که برگزاری اش به خاطر شیوع ویروس کرونا به ماه های جولای و آگوست 2021 موکول شده، خواهد افتاد. برگزاری مسابقات لیگ برتر کاراته وان هم که بخشی از فرایند انتخابی و کسب سهمیه المپیک است از نو توسط فدراسیون جهانی کاراته برنامه ریزی شده است.

عباسعلی 30 ساله در دیدار فینال وزن به اضافه 68 کیلوگرم مسابقات کاراته وان سالزبورگ با وجود این مصدومیتِ لحظات پایانی، پیروز شد سیلیو فراکوتی از ایتالیا را شکست دهد و ضمن کسب دومین قهرمانی اش در یک تورنمنت معتبر در طول پنج هفته، سهمیه حضور در بازی های المپیک را هم به دست آورد.

وی در گفت وگو با سایت اینساید دِ گیمز گفت: مسابقات کاراته وان سالزبورگ واقعاً پراسترس و فیزیکی بود. می دانستم که با کسب مدال طلا در آن مسابقات جایگاهم در بازی های المپیک 2020 تضمین شده است. مصدومیت در ورزش حرفه ای اجتناب ناپذیر است، اما وقتی این مصدومیت در آستانه مهمترین رویداد ورزشی رخ می دهد، به لحاظ روانی روی ورزشکار فشار زیادی وارد می کند و من هم از این قاعده مستثنی نیستم.

عباسعلی که پیش از این مدال های نقره و برنز جهانی را به ترتیب در سال های 2014 و 2016 کسب کرده بود و در بازی های آسیایی 2014 به مدال طلا دست یافت و چهار سال بعد نیز در همین رقابت ها مدال برنز را به گردن آویخت، شرح داد: من تمام تلاش و برنامه ریزی ام را روی المپیک متمرکز کرده ام. همچنین برنامه ریزی جدی تری را روی مسابقات کاراته وان داشته ام. همیشه سعی می کردم در مسابقات کاراته وان پیروز باشم چون هموارترین راستا برایم به منظور رسیدن به بازی های المپیک بود.

کاراته کای تیم ملی بانوان کشورمان که در مسابقات جهانی 2017 هم به مدال نقره دست یافته و هشت عنوان قهرمانی هم در مسابقات قهرمانی آسیا دارد، می گوید تعویق بازی های المپیک خبر خوبی برای اوست و تمام تمرکزش را برای بازگشت به روی تاتامی گذاشته است.

وی در بخش پایانی صحبت هایش اعلام کرد: در حدود سه ماه از عمل جراحی که بر روی زانویم داشتم، می گذرد و حالا تمرینات توانبخشی را آغاز کرده ام. من در شرایط خوبی هستم. بزرگترین ویژگی و قدرت من به عنوان یک کاراته کا، داشتن صبر و امید تا آخرین لحظه است و همیشه سعی می کنم در تمام مسابقات بهترین عملکرد را داشته باشم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 13 شهریور 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 450

به "عباسعلی: تمام تلاش و برنامه ریزی ام را روی المپیک متمرکز کرده ام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عباسعلی: تمام تلاش و برنامه ریزی ام را روی المپیک متمرکز کرده ام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید