دلیل تغییر پست بازیکنان تیم فوتبال امید و نیمکت نشینی مهدی قائدی

به گزارش مجله یافان، تیم فوتبال امید ایران در نخستین دیدار خود در مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک توکیو مقابل ازبکستان به نتیجه تساوی یک - یک رسید. تیم ایران با هدایت حمید استیلی فردا یکشنبه دومین بازی خود را با کره جنوبی انجام می دهد.

دلیل تغییر پست بازیکنان تیم فوتبال امید و نیمکت نشینی مهدی قائدی

در بازی ایران با ازبکستان بازیکنان کشورمان در پست هایی به میدان رفتند که پست تخصصی آنها محسوب نمی شد. استیلی در این ارتباط گفت: امید نورافکن بازیکن باتجربه ما است و در 80-90 درصد بازی های محبت آمیز ای که انجام دادیم، مدافع وسط بود. او یک لیدر است و به خوبی در این خط انجام وظیفه می کند.

وی ادامه داد: رضا دهقانی هم در پست وینگر و هم در پست هافبک دفاعی بازی کرده است. مهدیخانی هم وقتی در مرحله مقدماتی و محبت آمیز با ما بود، هافبک دفاعی بازی می کرد. این بازیکنان دو، سه پسته هستند که برای ما سودمند است.

سرمربی تیم فوتبال امید با اشاره به نیمکت نشینی مهدی قائدی در دیدار نخست، یادآور شد: بازی ازبکستان فیزیکی بود. شرایط آب و هوای تایلند خیلی در قوای جسمی بازیکنان تاثیرگذار است. بازی را با یک مهاجم یعنی اللهیار صیادمنش شروع کردیم تا نبرد فیزیکی داشته باشد و توانش را بگذارد تا مدافعان حریف خسته شوند و سپس مهدی قائدی از خستگی مدافعان استفاده کند. قائدی در نیمه دوم تاثیرگذاری زیادی داشت و به بار هجومی تیم اضافه کرد و شرایطش فوق العاده بود. مهدی را هم از نظر روانی برای نیمکت نشینی آماده کردیم و هم وقتی وارد زمین شد می دانست که چه کار کند.

استیلی که با برنامه سلام صبح بخیر مصاحبه می کرد، در خصوص رویارویی با کره جنوبی در دومین دیدار اظهار کرد: یکی از سخت ترین بازی های ما با کره جنوبی است. از بازیکنان خواستم بعد از بازی با ازبکستان در استادیوم بمانند و یک نیمه از بازی کره با چین را تماشا کنند. هفت، هشت بازی کره جنوبی را آنالیز و درباره سبک و روش و شکل بازی این تیم برای بازیکنانمان صحبت کرده ایم.

سرمربی تیم فوتبال امید در خاتمه در پاسخ به این سئوال که آیا کره جنوبی را شکست می دهیم؟ گفت: بازی سختی است ولی قول می دهم نسبت به بازی اول بهتر می شویم. اگر دچار اشتباهات فردی نشویم می توانیم نتیجه خوبی بگیریم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1399 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 75

به "دلیل تغییر پست بازیکنان تیم فوتبال امید و نیمکت نشینی مهدی قائدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل تغییر پست بازیکنان تیم فوتبال امید و نیمکت نشینی مهدی قائدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید