تور روسیه: روابط ممتاز ایران و روسیه در جهت مناسبات راهبردی است، ایران برای رابطه با روسیه اهمیت قائل است

به گزارش مجله یافان، وزیر امور خارجه، سفر رییس جمهوری ایران به مسکو را بیانگر اهمیت روابط دو کشور دانست و توضیح داد: روابط ممتاز ایران و روسیه در جهت مناسبات راهبردی است.

تور روسیه: روابط ممتاز ایران و روسیه در جهت مناسبات راهبردی است، ایران برای رابطه با روسیه اهمیت قائل است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه سیاسی مجله یافان، حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه که در ترکیب هیات رسمی رییس جمهوری اسلامی ایران، در مسکو حضور دارد، روز چهارشنبه با لئونید اسلوتسکی رییس کمیته اموربین الملل دومای دولتی روسیه، ملاقات و گفتگو کرد.

در این ملاقات، طرفین در خصوص روابط دوجانبه و پارلمانی، گفتگو و بر ضرورت تداوم رایزنی ها و همکاری های بین دو کشور تاکید کردند.

امیرعبدالهیان در این ملاقات سفر رسمی دوجانبه رییس جمهوری کشورمان به مسکو را بیانگر اهمیتی دانست که جمهوری اسلامی ایران برای روابط با روسیه قائل است. وزیر امور خارجه کشورمان بعلاوه با اشاره به ملاقات روسای جمهوری ایران و روسیه و مذاکرات مهم به عمل آمده روابط ممتاز دو کشور را در راستا مناسبات راهبردی دانست.

اسلوتسکی نیز روابط پارلمانی دو کشور را ممتاز ارزیابی و توسعه همکاری راهبردی با جمهوری اسلامی ایران در منطقه را برای روسیه مهم و بنیادین ارزیابی کرد.

بعلاوه در این ملاقات کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه، ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، نیز حضور داشتند و در سرانجام ملاقات رضایی دعوتنامه رسمی وحید جلال زاده رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی را تسلیم همتای وی کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 خرداد 1401 بروزرسانی: 11 خرداد 1401 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1395

به "تور روسیه: روابط ممتاز ایران و روسیه در جهت مناسبات راهبردی است، ایران برای رابطه با روسیه اهمیت قائل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه: روابط ممتاز ایران و روسیه در جهت مناسبات راهبردی است، ایران برای رابطه با روسیه اهمیت قائل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید