رد پای شبح در شبکه سراسری

به گزارش مجله یافان، مینی سریال رد پای شبح عنوان اثر تازه ای است که با موضوع مواد مخدر به کارگردانی امیرحسین عنایتی فراوری می گردد.

رد پای شبح در شبکه سراسری

این سریال قرار است در هفته ناجا از یک شبکه سراسری روی آنتن برود. در اینجا نگاهی به قصه این سریال داشتیم و با کارگردانش درباره جزئیات آن گپ زدیم.

رد پای شبح از چه می گوید؟

این سریال،داستان زندگی پدر و دختری را روایت می نماید که ورزش رزمی پیشه آنها بوده اما اتفاقاتی که طی چند سال گذشته در زندگی آنها رقم خورده، باعث شده وارد باندهای پخش مواد مخدر شوند. داستان این سریال در ژانر پلیسی اجتماعی و در هفت قسمت و برای پخش از شبکه های سراسری در هفته ناجا فراوری می گردد. تهیه نمایندگی این سریال را رضا وفاداری به عهده دارد و نویسنده آن حسین مؤمنی و کارگردان آن امیرحسین عنایتی است و هم اکنون این سریال در اصفهان و شیراز در حال فراوری است.

رد پای شبح در فروش مواد مخدر

امیرحسین عنایتی پیش از این سریال های دوراهی، سایه ها، من و میهن و فرشتگان بی بال را در کارنامه دارد. همچنین فیلم های سینمایی حرمت،تاوان،بازگشت، دریادلان، وقت رویا، اولین نمایش، نفر سوم و... را برای تلویزیون ساخته است. او به عنوان کارگردان رد پای شبح درخصوص جزئیات این سریال به جام جم می گوید: این یک سریال هفت قسمتی با موضوع قاچاق مواد مخدر است که میخواهد داستان را بین حلقه مافیای مواد مخدر و سپس ارتباط با پخش نمایندگان مواد نشان دهد.

عنایتی می افزاید: داستان از حلقه پخش نماینده مواد مخدر و خانواده ای آغاز می گردد که درگذشته پدر و دختری به دلیل مسائل اقتصادی که برایشان پیش آمده، مجبور می شوند برای باز پس دادن بدهی خود با یک سری افراد باند مواد مخدر همکاری داشته باشند و این همکاری ادامه دار و منجر به باج دادن افراد این باند می گردد تا جایی که یکی یکی آنها همدیگر را حذف می نمایند.

مثبت ها و منفی ها

کارگردان سریال ردپای شبح در خصوص انتخاب بازیگران سریال این طور پاسخ می دهد: آقای بهرام ابراهیمی در نقش پدر، یک شخصیت جدی و منفی دارد و از دید بیننده ایشان شخصیت منفی داستان است ولی در اصل قربانی داستان است.

او بیان می نماید: درواقع لحن، گفتار و شخصیت بهرام ابراهیمی به خصوص تن صدا و نقش های قبلی ایشان مخاطب را گمراه می نماید و باعث می گردد بیننده از دیدن بازی او در قامت شخصیتی که یکی از پخش نماینده های مواد است، لذت ببرد اما بعد با ورود پلیسی به ماجرا، غافلگیر گردد.

عنایتی درخصوص انتخاب نقش دختر خانواده که درگیر مواد مخدر و بازیگر آن لیلا برخورداری است، می گوید: انتخاب بازیگران به خصوص خانم برخورداری نه به دلیل سابقه در نقش های پلیسی سریال های آقای فخیم زاده که به دلیل تناژ صدا و شخصیت داستان بود که بهترین گزینه در کنار بهرام ابراهیمی به نظر می رسید.

وی بازیگران این سریال را شهرام عبدلی، بهرام ابراهیمی، مهدی صبایی، لیلا برخورداری، جمشید دنیا زاده، مریم خدارحمی، رابعه اسکویی، افشین سنگ چاپ، احسان طالب زاده، احمد مقامی دوست، هنرمند خردسال ندا ممتاز و... معرفی می نماید.

نقش آفرینان رد پای شبح

به گفته کارگردان سریال رد پای شبح، نقش دختر خانواده را لیلا برخورداری و نقش پدر را بهرام ابراهیمی بازی می نماید. مهدی صبایی و شهرام عبدلی هم نقش پلیس مجموعه را به عهده دارند.

وی درباره این که داستان حول محور پدر و دختر با مواد مخدر می چرخد، بیان می نماید: در این سریال به موضوع مواد مخدر از نگاه خانواده پرداخته ایم، زیرا اغلب خانواده قربانیان ناخواسته درگیر این ماجراها می شوند و ما از این بُعد که حتی خلافکاران هم دارای خانواده هستند و بعضا گرفتار و به خلاف کشیده می شوند، پرداخته ایم.

عنایتی ادامه می دهد: درواقع قصدمان نشان دادن این است که یک سری شرایط باعث شده بعضی خانواده ها به این سمت کشیده شوند و باید به عنوان یک معضل اجتماعی به آن پرداخت. به همین دلیل داستان را از دل خانواده و دام اعتیاد به تصویر کشیده ایم.

وی می افزاید: برای انتخاب سوژه سریال خیلی به دنبال جدید بودن و تکراری نبودن داستان گشتیم تا به این جمع بندی رسیدیم.

نفیسه راهداری - مجله یافان اصفهان

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 21 تیر 1400 بروزرسانی: 21 تیر 1400 گردآورنده: yfun.ir شناسه مطلب: 1042

به "رد پای شبح در شبکه سراسری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رد پای شبح در شبکه سراسری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید